Okosutas
Bízz magadban, utazz okosan
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast
KORONAVÍRUS GY.I.K
No Result
View All Result
Okosutas
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast
KORONAVÍRUS GY.I.K
No Result
View All Result
Okosutas
2019.05.11.

Tíz aranyszabály kezdő fapados utasoknak

Ezek nélkül sokba kerül majd a nyaralás

okosutas okosutas

Ez még egy régebbi poszt, amit a Fapadosinfo blogon írtunk, de a nagy része ma is érvényes. Hamarosan frissítjük, aktualizáljuk.

Nagyon olcsó tud lenni a fapados, de kegyetlenül megszívhatja velük az, aki nem készül fel eléggé az utazásra. Összegyűjtöttük azokat az alapszabályokat, melyeket célszerű betartani azért, hogy nagyon olcsón és valóban gond nélkül repülhessünk. Szinte minden a felkészülés során dől el, de pár fontos szabályt az utazás napján sem szabad figyelmen kívül hagyni. A lényeg: jól időzített és körültekintő foglalás, csomagszabályok pöccre betartása, korán érkezés a kapuhoz, B terv gebasz esetére.

Alapismeretekkel felvérteződni

Nem jófejségből visz el pár ezer forintért a fapados, nyilván más szolgáltatást nyújt, mint a drága cégek. Érdemes tudni a fapados szolgáltatás fő jellemzőit, nem pedig menet közben meglepődni. A legfontosabbak: a többség A-ból B-be visz, nincs csatlakozás, ha átszállást foglalunk és az első gép késése miatt lemaradunk a másikról, az a mi kockázatunk. Jegyet lemondani nem lehet, jegyárat vissza nem adnak, csak közeli hozzátartozó súlyos betegsége vagy halála esetén. Ha valami gond van (főleg járattörlés), nem visznek el más cég gépén gyorsan, hanem csak a sajátjukon, de csak ha felférsz a következőre. Nem csak ingyen kaját nem adnak a gépen, hanem azon kívül, hogy elszállítanak, lényegében minden plusz szolgáltatás fizetős. Kötelező opusz még az európai légiutasok jogai. (Más kérdés, hogy a gyakorlatban mit lehet ezekből érvényesíteni.)

Gebasz esetére B-terv

Az első pontból következik, hogy érdemes előre készülni egy B-tervvel arra az esetre, ha beüt egy nagy késés, vagy ami a legnagyobb cumi, törlik a járatot. Nem árt, ha a törlés pillanatában már tudjuk, kivel és mikor juthatunk leggyorsabban haza, akár a környékről. Például leesik egy kis hó és egyből nem fogad gépeket a kis göteborgi fapados reptér. Amint bejelentik a törlést, jó, ha pár pillanattal később már íratjuk is át a jegyünket a másnapi Malmö-Budapest járatra. Igaz, hogy még el kell vonatozni Malmöig, de ez még mindig jobb, mint akár 3-4 napot várni a követező gépre Göteborgban. Előbb jussunk haza gyorsan, aztán elkezdhetjük a vonatjegy és a szállás árának behajtását a szolgáltatón. Nem lesz könnyű, de arra hiába várnánk, hogy majd ők biztosítanak szállást és másnap hazavisznek valahogy. (Más a szitu, ha megjött a gépünk, csak elromlott. Ilyenkor nem érdemes ugrálni, meg kell várni, míg megjavítják. Ebben az esetben szoktak szállást biztosítani a cégek.)

Jókor foglalni

Itt csak azt a tévhitet érdemes elfelejteni, hogy minél hamarabb foglalunk, annál olcsóbb a jegy. Ennél bonyolultabb a helyzet, sokszor mennek lefelé is az árak, igencsak ideges lehet az, aki az út előtt fél évvel vesz jegyet mondjuk 15 ezer forintért, ami két hónappal később már csak 5 ezerbe kerül.

Rejtett költségek

Amikor az olcsó jegyeket keressük a légitársaság weblapján, ne álljunk meg az első oldalon, előfordul, hogy az első árban még nincs benne minden költség. Admin díj, management fee és egyéb költségek még kiderülhetnek a foglalás végéig, plusz a hitelkártyás fizetés is drágító hatású sok szolgáltatónál.

Városba bejutást, csomagdíjakat beszámolni

A fapadosok vegyesen használják a városhoz közeli és a világ végén levő reptereket, ezekről igencsak eltérő költséget jelent a célpont becserkészése. Simán lehet, hogy drágább a jegy a közeli reptérre, de a transzfer árát, minőségét és idejét beszámolva már jobban járunk a magasabb árú jeggyel. Tipikus példa erre, ha Párizsba készülünk. Ami a csomagot illeti, érdemes csak kézipoggyásszal utazni, de a Wizznél és a Ryanairnél ez is fizetős, ha nagy. Ha tudjuk, hogy kicsibe nem férünk, adjuk hozzá az összehasonlításnál a a kézimotyó díját is. De ha nagyon sok cuccal megyünk és kell feladott motyó, akkor meg épp a Wizzt érdemes preferálni, mert 32 kilós is lehet náluk a bőrönd, míg másnál 15-23 kiló közti a limit.

Lassan, megfontoltan foglalni

Végre foglalunk. A lényeg, hogy nem szabad elsietni, szánjuk rá az időt. Rengeteg haszontalan, felesleges szolgáltatást próbálnak majd ránk sózni, néha egészen pofátlan módszerrel. A csúcs ebben a műfajban a Ryanair, melynél ha nem figyelünk eléggé, csak azt vesszük észre, hogy egy legördülő menüből kell kiválasztani országunkat. Aki a Hungaryre nyom, már fizethet is, mert a kérdés az volt, hogy az utazási biztosításhoz adjuk meg azt, hogy hova valók vagyunk. Az országok között megbúvik egy Do not cover me nevű lehetőség is, csak ezt kiválasztva érhetjük el, hogy nem verik ránk a drága biztosítást.

Beszkártyát magunkhoz venni

Utazás előtt el ne felejtsük elvégezni az utasfelvételt online és kinyomtatni a beszállókártyát – vagy a légitársaság mobilapplikációján keresztül foglalni, hogy meglegyen az appban a jegy. Ha nem csekkolunk be, a reptéren ez elég sokba fog már kerülni. Érdemes megnézni azt is, hogy mikortól lehet online becsekkolni. Ez a két ultránál mínusz két nap.

Csomagszabályokat betartani

Kulcsfontosságú megnézni, hogy mekkora lehet a csomag és úgy pakolni, hogy a határon belül maradjunk. Feladott pogyónál minden kiló túlsúlyért fájdalmasan büntethetnek, de a kézicsomag méretét és súlyát is többnyire ellenőrzik beszállás előtt. Az persze működik, hogy pár pulcsit, kabátot az ellenőrzés idejére felveszünk, vagy csak a karunkra borítunk, aztán ha felértünk a gépre, mehetnek vissza a csomagba.

Időben kiérni, kapunál ott lenni

Kiszámíthatatlan, hogy mekkora lesz a sor a biztonsági ellenőrzésnél, nem érdemes kicentizni a kiérést. A fapadost nem érdekli, hogy kajálnak a szekusok, vagy kipécéznek, a laptopot darabokra szedik, a fogkrémet meg fél óráig analizálják. Ha nincs ott valaki a beszállásnál a megadott időre, simán ott hagyhatják. Jellemzően a Ryanair él ezzel a lehetőséggel, a többiek rugalmasabbak. EasyJetnél a későn beszállók kézicsomagjait elvehetik, mert nem férnek fel a fedélzetre, érdemes hamar beszállni.

Kaját-italt átgondolni

Mivel a reptéren és a gépen is igen drága minden, a költséghatékony utas pakol néhány szendvicset, italból meg annyi visz, amennyi elfogy a szekuig. Átvinni italt csak egydecis flaskákban lehet, az igazi sóherek szörpöt tesznek az egyik ilyenbe, vagy simán egy üres fél literes flakont küldenek át a szekun, majd megtöltik vízzel a következő klotyóban. A hardcore fapadosokat az se zavarja, ha csak meleg víz folyik a budiban, ínyencek italporral varázsolnak fogyasztható nedűt a reptéri vízből. Ha kezeljük ennyire szigorúan a pénzügyeket, az újságosnál vegyünk vizet, ott adják a legolcsóbbat.

MegosztásMegosztás
Cimkék: beszállásfapadosjótanácsreptértanácsok

Ezek is érdekelhetnek

Megszűnhet végre az egy deci folyadékos szabály
Hírek

Hamarosan megszűnik a folyadékos szabályozás a reptereken

2023.06.07.
Hírek

Most a legolcsóbbak a görög szigetekre a repjegyek, így érdemes foglalni

2023.06.04.
Hírek

Zsarolással vádolják a Ryanairt, ha nem fizetnek neki, megszűnnek a járatok

2023.05.30.
Hírek

Erre az új fapados járatra várunk évek óta

2023.05.28.
A hely, amelyet nem lehet megunni: Kefalónia
Hírek

Egy ismeretlen, de gyönyörű görög sziget alig 10 ezer forint felett

2023.05.25.
Hírek

Nagyon elszálltak a repjegyárak és úgy tűnik, még drágábbak lesznek

2023.05.22.

Hírek

Megszűnhet végre az egy deci folyadékos szabály

Hamarosan megszűnik a folyadékos szabályozás a reptereken

2023.06.07.

Jövőre a legtöbb európai reptéren kivezetik végre a teljesen értelmetlen és okafogyottá vált egydecis korlátozást. Van, ahol már most sincs...

Most a legolcsóbbak a görög szigetekre a repjegyek, így érdemes foglalni

2023.06.04.

Leestek végre a normálisnak tekinthető szintekre a nyaralójáratok árai, a görög szigetekre, a spanyol és török útvonalakra is most érdemes...

Zsarolással vádolják a Ryanairt, ha nem fizetnek neki, megszűnnek a járatok

2023.05.30.

Bepöccent egy Azori-szigeteki politikus, mert szerinte a Ryanair zsarolással próbál extra támogatásokhoz jutni. António Lima azt nehezményezte, hogy a légitársaság...

Erre az új fapados járatra várunk évek óta

2023.05.28.

Ritkán dob fel minket olyan új fapados útvonal, amely nem is érinti Magyarországot, de most végre jött egy olyan, amire...

Trükkök

Ha ennek egyszer vége lesz, elmegyünk Velencébe

Velence 10 ezer, Kréta 25 ezer forint alatt oda-vissza elég jó ár

2023.05.17.

A Ryanair ma Wizz-szerű egynapos last minute leárazást csinál, ebbe már befér pár elég jó ár. A májusi és júniusi...

Ha valamikor, akkor most kell Mikonoszra menni

Ilyen lehet egy olcsó görög szigetjárás júniusban

2023.04.26.

Továbbra is kifejezetten drágák a repjegyek idén nyárra, de azért van pár kivétel, az egyik arra is jó, hogy egy...

7 kedvenc nyaralóhely, ahova visszavágyunk

Három nap alatt szakad le a jegyek ára 30-ról 7 ezerre a Wizz Airnél

2023.03.31.

Fura jelenséget tapasztalunk már nem először a Wizz Airnél, pár nap alatt omlik össze a jegyek ára, majd emelkedik akár...

Megszűnés előtti utolsó olcsó repülés Portóba – kihagyhatatlan

2023.02.28.

Igen tanulságos ármozgásokat lehet látni sok repjegynél, extrém ármozgásokkal például Portóba, ahova a Wizz-járat megszűnése előtt last minute nagyon olcsó...

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE

Maradj naprakész, értesülj elsőként.

FELIRATKOZOM

HÍREK

Hamarosan megszűnik a folyadékos szabályozás a reptereken

Most a legolcsóbbak a görög szigetekre a repjegyek, így érdemes foglalni

Zsarolással vádolják a Ryanairt, ha nem fizetnek neki, megszűnnek a járatok

BESZÁMOLÓK

Hölgyeim és uraim, nem tudjuk folytatni a beszállítást, mert nem ért ide a kapitány

Reykjavegur, egy folyó, amiben muszáj fürdeni

Egy csúcs kis sziget, amit biciklivel a legjobb körbejárni

ALAPINFÓK

Jegyvadászat

Csomagszabályok

Útközben

TRÜKKÖK

Velence 10 ezer, Kréta 25 ezer forint alatt oda-vissza elég jó ár

Ilyen lehet egy olcsó görög szigetjárás júniusban

Három nap alatt szakad le a jegyek ára 30-ról 7 ezerre a Wizz Airnél

ALAPADATOK

  • Rólunk
  • Hirdetőknek
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem
  • Süti szabályzat

© 2020 Okosutas Kft.
IT solutions by DOTMEDIA

No Result
View All Result
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast