A kézipoggyászos méricskélések és büntetések régóta borzolják az utasok idegeit, a fapadosok azonban mostanság nem tudnak vele foglalkozni, fontosabb dolguk van.
A covid előtti sok évben hozzászokhattunk, hogy bizonyos reptereken 1 milliméter túllógást kaján vigyorral és komoly büntetéssel honorálnak a Wizz és a Ryanair földi kiszolgálói, máshol meg azt se veszik észre, ha három szekrényt hordunk a fedélzetre. A szívatás kirívó példája volt, amit a Malév GH a Wizz Air nevében művelt Ferihegyen, ezzel elég sok cikkel foglalkoztunk a Fapadosinfón.
Ma már nem csak Malév GH nincs, de szívatás se sehol. Sőt, odafigyelés se. Most már a sokadik utunk alatt is feltűnő, hogy egyáltalán nincs kézicsomag-ellenőrzés a kapunál egyik cégnél se. A beszállítást végzők energiáit a végletekig leköti, hogy a covid-szabályozás által megkövetelt dokumentumokat megvizsgálják a nélkül, hogy elúsztatnák a beszállítást. De ahol nincs vizsgálat, mert már egyszer csak emiatt az összes utast sorba állíttatták a csekkinnél, ott se nézte a Wizz sehol a csomagjainkat.
A jó hír az, hogy tapasztalataink szerint az utasok egyelőre nem élnek ezzel vissza, egy-két feltűnően nagy csomagot láttunk csak a gépeken. A fedélzeten felférnek a fizetős normál kézicsomagok a felső csomagtartóba még zsúfolt járaton is, legalábbis mi eddig mindig ezt tapasztaltuk.
Mindezt természetesen nem felhívás keringőre: fontos, hogy betartsuk a szabályokat, mindenkinek az lenne a legjobb, ha nem indulna be újra a méricskélés, főleg nem a teljesen indokolatlan szőrözés. De egyelőre megnyugtató, hogy az ülés alá simán beférő kis csomaggal nem akarnak lehúzni csak azért, mert púpos az egyik oldala. Vagy mert a mini gurulós kereke egy picit kilóg.
Persze valahol az is egy más jellegű szívatás, hogy a kézicsomagdíjak teljesen átláthatatlanok, járatonként nagyon széles sávban és folyamatosan változnak, erről itt írtunk a múlt héten.