Eddig kicsit elhanyagolta a régiót, de most aztán jobban odafigyel Közép-Kelet Európára a Ryanair – legalábbis erről beszélt a Reutersnek a cég Baltikumért és régiónkért felelős vezetője. Alicja Wojcik-Golebiowska szerint a terv 50 százalékos bővítés régiós szinten a következő évtizedben.
Ez önmagában nem tűnik akkora számnak, a géprendelései alapján Wizz Air momentán valamivel nagyobb növekedéssel számol, mégis illeszkednek az interjúban elhangzottak a Ryanair elmúlt időszakban nyomott kommunikációjába. És az elmúlt időszakban elindult trendbe is. Michael O’leary a Forbesnak pár hónapja azt mondta, hogy szerinte a Wizz azért repül egyre nagyobb arányban keletre, mert ahol szemtől szembe kell versenyezni a Ryanairrel, ott nem bírja.
A másik, amit a Ryanair folyamatosan hangsúlyoz, hogy a magyar utasadó miatt nem bővít nálunk, a régión belül máshova viszi a kapacitásait. Az elmúlt évben valóban lenullázta a bővítést a magyar piacon, közben a Wizz indított néhány új járatot és kivételesen lassan egy éve nem is zárt be újabbat. Tavaly a Ryanair átvette a piacvezető szerepet, de most nyáron már járatszám alapján is újra a Wizz a nagyobb Budapesten, a jövő telet meg még nem tudjuk pontosan, mert a Ryanairnek még mindig nincs kész a teljes menetrendje.
Simán benne van tehát a pakliban, hogy a régióban a Ryanair folytatja a gyors növekedését és újabb piacokon vesz el részesedést a Wizztől, de Magyarországon más lesz a tendencia.