Régóta variál a Wizz Air a járataival Dubajba, most az látszik, hogy a márciusi költözést újra eltolták, de április végétől tényleg csak Abu-Dzabi marad.
A Wizz dilemmája abból fakad, hogy a két szomszédos emírség közül Abu-Dzabiban alapított céget, azt fejleszti nagy bázisnak, oda olcsóbb repülnie. Csak sajnos közben az utasok inkább Dubajba mennének.
Már tavaly költözni akartak, de az elmúlt téli szezonra egy csomó európai útvonalon inkább mégis maradtak Dubajnál. Erős érv volt e mellett a világkiállítás (Expo 2020), amely most március végén zárta be kapuit. A vásárváros egyébként az Abu-Dzabi felé eső részén van Dubajnak, csakhogy a különböző emírségek eltérő covid-szabályokat alkalmaztak, az elmúlt két évben nem volt könnyű az átjárás közöttük.
A Budapest-Dubaj járat tehát a márciusi menetrendváltáskor költözött volna Abu-Dzabiba, de végül megmaradt áprilisra is heti két járattal. Úgy, hogy közben elindult Abu-Dzabi is heti kettővel. Más európai útvonalak simán maradtak Dubajban, április végére tolták az időpontot, amikortól minden járat Abu-Dzabiba repül Dubaj helyett.
Most tehát úgy tűnik, hogy a régóta tervezett költözés megvalósul, májustól Budapestről is Abu-Dzabiba repül a Wizz, nem lesz járat Dubajba. Viszont a járatszámot növelték, a nyári menetrendben eredetileg meghirdetett heti kettőről heti négyre egészen október végéig.
Utána télre heti kettő járat látszik (Abu-Dzabiba), de ez valószínűleg kevés lesz. A nagy kérdés az, hogy a téli csúcsban eldob-e magától a Wizz egy csomó utast azzal, hogy nem repül Dubajba, csak a szomszédba. Az Emirates és félfapados leánya, a FlyDubai nyilván szívesen betölti az űrt.