Brutál káosz alakult ki a dublini reptéren vasárnap és hétfőn. Több száz, egyes hírek szerint akár ezer ember késte le a gépét, bónuszként érkezett a reptéri illetékes pofátlanságot kimaxoló kommunikációja.
Az emberek hosszú sorokban álltak a reptér előtti utakon is, miután nagyon kevés folyosót tudtak csak megnyitni a biztonsági ellenőrzésnél. A munkaerőhiány a reptereken nagyon komoly, korábban több nagy reptéren is voltak komoly fennakadások Heathrow-tól Frankfurton át Amszterdamig,, de ilyen tömeges géplekésésről még nem hallottunk.
A reptér kommunikációs vezetője azt találta nyilatkozni, hogy meglepően nagy utasszámmal találták magukat szembe a korai órákban, ami azért kapitális baromság, mert mindig egészen pontosan tudja a reptér a légitársaságoktól, hogy melyik járatra hányan vásároltak jegyet. Ennyire azért nem kéne hülyének nézni az utasokat.
Ennél sokkal fontosabb kérdés persze, hogy a vétlen utasok kárát megtéríti-e valaki. Erről persze sehol nincs egy szó se, a reptér pofátlanul arról kommunikál, hogy a sorban állás közbeni költségeket, például frissítőt kifizetik. Na ezt aztán kenheti a hajára, aki ott állt 3 órát és lekéste a gépét.
Ilyen esetre nincs szabályozás, az utas felelőssége, hogy időben kiérjen, de kérdés, mi az időben. A légitársaságok biztos ami biztos alapon azt kérik, hogy menjen ki mindenki 3 órával indulás előtt, de az esetek döntő többségében erre semmi szükség. Most meg még azok is lekésték a gépüket, akik ennyivel hamarabb ott voltak.
A légitársaság nem hibás, nem kötelessége órás késéseket bevállalva várni az utasokra. A reptértől pedig legfeljebb peres úton tud bárki kártérítést kicsiholni, mondjuk egyetlen esetről se hallottunk még, ahol hasonló helyzetben utasok sikerrel jártak volna.
Marad, hogy a szokottnál mindenképp jóval korábban érdemes kiérni a következő hetekben is a reptérre.