Durván nőnek covid idején az ultrafapadosok, miközben szinte mindenki más esik össze. Kiemelkedik a Wizz Air, ezt tudtuk eddig is, de itt van most egy igazán szemléletes tábla a folyamatról az Eurocontroltól.
Week 1 of 2022 saw @Ryanair as the busiest airline with 2,175 flights/day, 13% up on 2019 – while @wizzair is up 32% on 2019 at 672 flights/day@Transport_EU @ECACceac @IATA @A4Europe @CANSOEurope @ACIWorld @eraaorg @EBAAorg pic.twitter.com/kcXfT02q86
— Eamonn Brennan (@BrennanEN23) January 10, 2022
Ez az idei év első hetének járatszáma, összevetve a covid előtti időszakkal, 2019 elejével. Akkor már terjedt a covid, csak még a világ keveset tudott róla és nem foglalkozott vele.
Látványos a Wizz előretörése, de a Ryanair is szépen fejlődik. A fapadosok közül a Vueling tartja magát, az easyJet nagyot zuhan, a Norwegian meg már be se fért idén a top 10-be. A hagyományos légitársaságok közül csak a KLM tudott szinten maradni, a többieknél csak a bukó nagysága változik. A legnagyobbat a BA és a SAS esett. (A BA és a Vueling ugyanahhoz a csoporthoz tartozik.)
Igazából nincs ebben semmi meglepő és várhatóan idén is marad ugyanezt a trend, a növekedésben a Wizz lehet az első és a Ryanair a második. a Wizv végére a Wizz simán beférhet az első 5-be.