Ha valamit nem láttunk jönni, az ez: egy olyan reptérre indít járatot a Ryanair Budapestről, amely bő két éve csődbe ment és már mindenki temette. A semmi közepén levő repterek ikonja sok év után visszatér. Korábban repülte a Ryanair és a Wizz Air is, egy rövid ideig a Ryanair még Sármellékről is: Hahn.
Vagyis Frankfurt-Hahn, de ez a név már csak marketingfogás, a német nagyvárostól a reptér 120 kilométerre van, legalább másfél óra autóval kijutni. Mi akkor használtuk, amikor Saarbrückenbe mentünk koncertre, de Luxemburghoz is közelebb van, mint Frankfurthoz.
Frankfurt-Hahn a Ryanair felemelkedésének idején volt nagy sztár, akkor, amikor még az ultra fapadosok a közelébe nem mentek a városoknak, szinte kizárólag a halálban levő olcsó reptereket használták. Aztán ez megváltozott, mára a forgalmuk nagy része ezeknek is a központi repterekhez kötődik, de megtartottak valamekkora jelenlétet a távoliakon is. Hogy mekkorát, az az ártól és az alternatívától függ: mit kínál a nagy reptér.
Hahn is azért tudott most visszajönni a játékba, mert frankfurti reptér egy rövid kísérlet után – állítólag a Lufthansa közbenjárásától nem függetlenül – kiárazta az ultrákat. Három éve bement oda a Ryanair és a Wizz is, de amint lejártak az indításkor kapott nagy kedvezmények és nem jöttek újabbak, húztak is kifelé. A Ryanair 5 gépes bázisát zárta be 2022-ben, majd szüntette meg az összes útvonalát.
Közben Hahn forgalma évről évre folyamatosan csökkent, a 2007-es csúcson még meghaladta az 5 milliót, ebből esett jócskán egymillió alá 2021-re. A csődbe ment repteret több mint egy évig nem tudták eladni: az első új vevő végül nem fizetett, a második meg egy Putyinhoz közel álló ember lett volna, ő a háború kirobbantása után lett nemkívánatos.
Mivel a reptér távol van ugyan minden nagyvárostól, de mégis nagy a sűrűn lakott vonzáskörzete, mindig vannak olyan befektetők, akik látnak benne fantáziát. Végül sikerült is eladni és az új tulajdonos komoly pénzeket tesz bele. A Ryanair 15 év után tavaly elkezdte növelni a járatai számát és egyre több gépet helyez az itteni bázisára. Ennek a legújabb járatnyitási hullámnak a részeként indítják újra a budapesti útvonalat.
Fura, hogy a nyári idényútvonalakhoz hasonlóan júniustól szeptemberig hirdették meg, a heti kettes sűrűséggel nem fogják megváltani a világot, de mégis valami abba a régióba, ahova nagyon kicsi az olcsó járatok kínálata Magyarországról.