Érdekes témán rugóztak az Európai Parlament képviselői és ha képesek elérni a csomagárak egységesítését, arra leginkább a Wizz Air és a Ryanair fázhat rá.
Az MTI tudósítása szerint az EP a strasbourgi plenáris ülésén állásfoglalást fogadott el, amelyben a képviselők a légitársaságokra nézve kötelező, a kézipoggyászok méretére és az árára vonatkozó egységes előírásokat előíró uniós jogszabály elfogadását szorgalmazták. Az állásfoglalásban az EP-képviselők mindenekelőtt a légitársaságok kézipoggyászra vonatkozó következetlen szabályok okozta kellemetlenségekre és kényelmetlenségekre hívták fel a figyelmet, ezért a légi utasok jogairól szóló uniós jogszabályok felülvizsgálatát sürgették.
A mondásuk az, hogy a légitársaságok eltérő szabályozása a megengedett poggyászra vonatkozóan rejtett díjakat eredményez, és megnehezíti az árak összehasonlítását. Ez részben igaz. Persze kérdés, mi minősül rejtettnek, véleményes, hogy ha a foglalási procedúra során rendben feltüntetik, az rejtett-e. Az viszont tény, hogy ez nehézzé teszi az összehasonlítást. De ilyen alapon például a távközlési szolgáltatóknak is egységesíteni kellene a díjszabásukat, ott is sok az ilyen-olyan költség és apróbetű. Meg a bankoknál is.
Amúgy van egy olyan fontos alapelv is, hogy mindenki szabadon árazhatja a termékeit, ezt kellene összeegyeztetni a mostani állásfoglalás tervével. Kisebb összegben se fogadnánk arra, hogy ebből bármi megvalósul, de ha igen, az a két ultra fapadosnak fájhatna a legjobban. Náluk a legmagasabb a kiegészítő szolgáltatásokból származó bevétel aránya, a Wizz pedig különösen keményen játszik a csomagok dinamikus árazásával is.
Valóban azért tud nagyon olcsó jeggyel csábítani, mert a csomagot drágán adja, de utóbbival sok utas csak későn szembesül. Fix díjnál ezt nem tudják megcsinálni.