A fél brit sajt azon mulat, hogy milyen idióta ok miatt késett a British Airways egyik járata több mint három órát. Valóban nevetségesnek tűnik, hogy a turista és az üzleti osztályt elválasztó függöny hibája miatt kellett sokat várakozniuk az utasoknak.
Az eset most hétfőn történt és nyilván azért voltak az utasok idegesek, mert már a függönyprobléma előtt összeszedett több mint egy óra késést a járat. De ez végképp nem a BA hibája volt, brutál köd miatt nem tudott a Londonból érkező gép leszállni Sevillában. Először kitérőre is kellett mennie, majd a köd ritkultával átrepült Sevillába.
Aztán a London felé induló utasok csak azt látták, hogy folyamatosan tolják el a beszállás idejét. Hiába, az osztályokat elválasztó tologatható függönystruktúrára is érvényes a Murphy-törvény, tehát el is romlott. Laikusok sose fogják megérteni, hogy miért nem lehet rossz függönnyel repülni, de nyilván ez a szabály, nem volt mit tenni, meg kellett javítani.
Így lett a késés induláskor több mint három óra, érkezésre ez 7 perccel 3 óra alá ment. Ezért nem tudhatjuk, hogy kérhetnek-e az EU-szabályok szerinti kártalanítást az utasok. Az ajtó nyitásának időpontja számít ugyanis. De erről nem biztos, hogy a panaszkodó utasok tudnak, legalábbis egyik cikkben se szerepel ezzel kapcsolatosan semmi terv, vagy információ.
Azért is mókás a függönyös eset, mert fapados légitársasággal ilyen nem fordulhat elő hasonló. Azok ugyanis egyetlen osztályt üzemeltetnek, csak turista van, semmi más, nincs mit elválasztani, nincs szükség függönyre.