Lehet, hogy van ennél is durvább, de hónapok óta kiszúrja a szemünket az a Wizz-járat, amely szinte minden nap nagyon sokat késik, általában több órát. Az elmúlt hetekben is, pedig már összességében javul a helyzet, kisebb a káosz a légiközlekedésben.
Az esti Gatwick-Budapest járatról van szó, amelynek a statisztikája az elmúlt 50 járat esetében így néz ki: kétszer volt pontos, hatszor érkezett 15 és 60 perc közötti késéssel, 40-szer órán túli késéssel, kétszer pedig törölték. Az órán túli késések között pedig általános a 2-3 órás késés, ekkor a menetrend szerinti 1.25-ös érkezésből hajnali lesz. Biztos szép a napfelkelte a gépből, de az utasok nagy része erről valószínűleg lemondana.
A csoda július 5-én történt, ez az egyetlen nap, amikor menetrend előtt érkezett a járat, 4 perccel. Az 50-ből 15 nap volt, amikor hajnali 4-kor még úton volt a járat. A legkeményebb késést július 10-én hozta össze, aznap 5.52-kor szállt le Ferihegyen.
Hogy mindez mennyire a Wizz sara? Nem tudhatjuk, csak azt, hogy részben biztos. Sok késést okoz a légiirányítás és a reptéri kiszolgálás létszámhiánya. De pont ez a legnagyobbat késett járat mutatja, hogy a Wizznél sincs minden rendeben. Ennél a bizonyos július 10-i esetnél amikor Londonba kellett volna indulnia a gépnek, előbb elment még Zakintoszra egy kanyarra, nyilván egy kieső gép helyett. Ez is mutatja, hogy mennyire szorul az üzemelés a Wizznél, nincs tartalék gép, vagy személyzet arra az esetre, ha valami elromlik.
Az elmúlt hetekben ezzel együtt csökkent a késések és törlések száma Európa-szerte, a Wizznél is. Az esti járatok között most is gyakoriak az egy-két órás késések, de összességében kevesebb a fennakadás, a reptéri sorok is valamivel kisebbek.