Sok minden miatt láttunk már gépet késni, de az új, hogy egy óra késésnél még bejelentik, hogy nem érkezett meg a kapitány.
Természetesen Wizz Airről van szó, amelynél a hivatalos adatok szerint is célszerű azzal számolni, hogy késik a járatunk. Ez sokszor a légitársaságtól független ok miatt következik be, de az is jellemző, hogy a Wizz nehezebben kezeli ezeket a helyzeteket. A tavaly nyári extrém késések/törlések után idénre átszervezik a beosztásokat, több ráhagyás lesz a rendszerben. Elvileg tehát nem fordulhat elő az, ami tavaly többször egymás után, hogy a késések miatt az utolsó fordulóra már nem tud elmenni a gép. Mert már lejár a személyzet munkaideje és/vagy bezár a reptér.
Most viszont fogalmunk se lehet, hogy miért volt képtelen időben elindulni a járat már az első körére, miközben nem csak mindenki más összes járatának összejött ez a bravúr, de a Wizz többi járata is megugrotta ezt. (A kapitányunk annyit mondott, amikor elnézést kért, hogy operational reasons.) Az athéni fordulóról egy óra késéssel visszaérkező gép indult utána Berlinbe és láthattuk, hogy új személyzet érkezik. Korábban ez a négy szektor simán belefért egy személyzet munkaidejébe is, talán épp az új beosztási rendszer jegyében vezényeltek új embereket a második rövid körre.
Csakhogy egy ember hiányzott, a kapitány. Ezt akkor mondták be, amikor már egy ideje tartott a beszállás folyamata, de a gépre még nem mehettünk fel. Szerencsére nem kellett sokat várni, hamarosan befutott a kapitány, ezzel együtt fura, hogy egy eleve sokat késő járatnál miért nincs ott időben a legfontosabb ember. Ha már most, előidényben is napon belül variálni kell a személyzettel, az nem sok jót ígér a főidényre.
Még egy fura eset borzolta a kedélyeket a gépen ezen az utunkon: a kemény földet érés pillanatában kivágódott a pilótafülke ajtaja. Elvileg oda csak szigorú biztonsági szabályok betartásával lehet bejutni, kódot is be kell ütni, tehát ilyennek nem szabadna előfordulnia. A személyzet legalább profin reagált, a leszálláskor az ajtó mellett ülő utaskísérők azonnal ugrottak és bezárták az ajtót.
A késésre visszatérve: a reggel értelmetlenül összeszedett egy órát meghaladó késést a gép görgette tovább még úgy is, hogy a harmadik körére 75 perces fordulóideje volt menetrend szerint Budapesten. Ennek ellenére az esti barcelonai járat sem tudott faragni a késésből.
Jól látszik tehát, hogy a Wizznek vannak gondjai a fordulóidők tartásával, továbbra is mindenképp nagy ráhagyással szervezzünk programot, ha velük utazunk, vagy ha átszállunk Wizz-járatról másra.