Megszoktuk, de azért mindig fáj: megint, sokadszor is átírja a menetrendjét a Wizz Air, töröl, ritkít, módosít. Reggel helyett este, kedd helyett szombat is hasonlók, pár héttel indulás előtt. Értesítést még nem küldtek, érdemes mindenkinek rápillantania a menetrendre, mielőtt befut a dühítő e-mailjük.
Ezúttal az érintett időszak január 22-től március 17-ig terjed. Nem tudjuk, hogy egyszerűen kevés az utas, vagy a gépvisszahívási mizéria miatt vesznek ki sok járatot, az biztos, hogy a budapesti bázison elég sok gépfordulót teljesen újraírtak.
Nyilván nem reprezentatív minta, de az Okosutas csapat erre az időszakra tervezett utazásainak 60 százalékát sikerült tönkretenniük, mert 5 kanyarból 3 olyannyira érintett, hogy nem megoldható az utazás. Például ha Stockholmból vasárnap este helyett reggel jön a járat, akkor már semmit se ér egy hosszú hétvége. Vagy Ciprusra ha szerda este helyett reggel megy, az egy plusz iskolanap, van akinek nem fér bele. Egyiket se foglaltuk volna, ha a mostani menetrendet hirdetik meg. Persze még mindig jobb a fél napos menetrendváltozás, mint a törlés, például a vasárnapi járatok full kuka Ciprusra.
Ahol még teljes ámokfutást látni, az Egyiptom. Az várható volt, hogy ritkítanak, a közeli háború miatt sokkal kisebb az utazási igény, mint tervezték, eddig érthető. Na de hogyan. Úgy lett megritkítva Sharm és Hurghada is, hogy a járatok nagy része (4-ből 3) nem csak másik napra került, de éjjelre. Kairóba mindhárom járat éjjeli lett.
Annál kellemetlenebb nincs, mint egy nyaralóhely repterére hajnali 2.30-kor, vagy 4.20-kor érkezni, de visszafelé is inkább nem keresünk szavakat a hajnali 3-as, vagy 5-ös indulásra. Csövezni a másnapi becsekkolásig, vagy fizetni egy éjszakát hajnali beérkezéssel, egyik jobb opció, mint a másik.
További változásokról majd egy külön cikkben írunk, de elég sok útvonalon variáltak, érdemes végigfutni őket. Azoknak is, akiknek nincs foglalásuk, lesz olyan is, akinek a friss változással lett kedvezőbb a menetrend.