Amikor 2008-ban a Ryanair bezárta a sármelléki útvonalait, kérdéses volt, visszatér-e valaha a menetrend szerinti forgalom. Végül a Wizz Air jóvoltából a nyáron beindult a Hévíz-Dortmund járat, és az ígéretek szerint bár az utolsó gép már elment és air port sem fúj a szél (elnézést kérünk), jövőre visszatérnek az Aibusok Sármellékre. Ráadásul most 10 euróért is vannak rá jegyek, ami ma már ritkaságszámba megy.
A reptérre kocsival lehet kimenni buszmegálló csak a reptéri bekötő út elágazásánál van, körülbelül 2-3 km-re a termináltól. Ha nincs fuvar, marad a taxi, de a parkolás ingyenes. A terminál kicsi, két check in pult, egy szekus, néhány szék. sármelléken egyelőre csak papír alapú beszállókártyát fogadnak el, az appot nem lehet használni. Ottjártunkkor, nyár végén két meglepetés várt bennünket a biztonsági ellenőrzésnél: az egyik a tálca helyett használt szennyeskosár – végül is miért ne -, a másik a segéderő. A szekusnak besegített a tízéves unokája is, hiába, a nyári szünet nem mindig móka.
Odabent nem sok minden változott, a több mint tíz éves Germanwings reklámot például senki sem akarta eltávolítani. A kapu egy nagyobb osztályterem méretű helyiségben volt, szerencsére nem volt tömeg. Az is igaz, hogy az emeleti büfés, teraszos pihenőben nem volt annyi szék, mint ahány utas, de legalább a padlószőnyegre le lehetett ülni. A kijelző sajnálatosan már nem fért el sehol, de néhány másodperc alatt le lehet jutni a kapuhoz, vagyis nem nagyon lehetett volna lemaradni a gépről.
Gépünk másfél óra késéssel érkezett, ez a korábbi járatokat nézve tipikusnak is nevezhető, de legalább a mienk nem divertált Budapestre, mert erre is volt példa nem sokkal korábban. A gép majdnem tele volt, ami meglepő a körülményekhez képest: új útvonal, kis reptér. Talán a Balatonnak lesz akkora idegenforgalma jövőre is, hogy eltartson heti kettő Hévíz-Dortmund járatot, persze az igazi az lenne, ha legalább a közel 15 éve működött londoni útvonal visszatérne még. Meglátjuk.