A korábban tervezetthez képest némi csúszással, de talán már 2024 végén munkába állhatnak a Wizz Air legnagyobb hatótávú gépei.
A cégnek eddig is komoly versenyelőnyt jelentett például a Boeing 737-esekkel repülő Ryanairhez képest, hogy az A321 neókkal nagyobb gépek állnak a rendelkezésére, amelyekkel az egy székre jutó költség alacsonyabban tartható. Persze csak ha meg is tudják tölteni azokat a székeket.
Az A321XLR, vagyis extra long range gépekkel pedig a hatótávolság is nő, ami rengeteg új útvonal indítását teszi lehetővé. Azonban úgy tűnik, pont nem Közép-Európa esélyes arra, hogy első körben ilyen gépeket kapjon.
A Wizz Air Abu Dhabi egyik vezetője szerint náluk, tehát Abu-Dzabiban és Londonban lehet a legjobb helyük az XLR-eknek, ezekről a bázisokról lehet a legjobban kihasználni a nagyobb repülhető távolságot. A mostani gépekkel például a London-Abu-Dzabi táv sem repülhető, jelenleg a leghosszabb, hét órás útvonala a Wizznek a Dubaj-Milánó. Londonból tehát ezek az új gépek elérhetővé tesznek egy csomó célt a Közel-Keleten, Abu-Dzabiból pedig Dél-kelet Ázsia és Afrika egy része is megnyílik a Wizz előtt.
Magyar utasként tehát leginkább arra számíthatunk, hogy a Maldív-szigetek után még jó sok izgalmas és egzotikus úticélt kapunk, ha átszállunk Abu-Dzabiban.