Most Amszterdamban áll a bál személyzethiány miatt: a káosz egyre nagyobb, a reptér arra kéri a légitársaságokat, hogy minél kevesebb utast futtassanak át a reptéren.
Schipol hosszú évek óta dobogós a világ legjobb reptereiről szóló szavazásokon, igazi mintareptér. Valóban kényelmes, kiváló szolgáltatásokkal, mi is bírjuk, bár mivel igazán olcsó légitársaságok alig használják, mi se gyakran járunk oda. Most viszont nagyon csúnyán beleszaladtak az üzemeltetési problémába, nem tudják kezelni a hirtelen megnövekedett forgalmat.
Nyilván mindenkinek borzasztó nehéz volt úgy leépíteni a covidban, hogy a lehető legnagyobb spórolást érje el, de ne veszélyeztesse a működést akkor se, ha jön a visszapattanás. Ma látszik, hogy kinek nem sikerült ezt jól menedzselnie, kicsit talán meglepő, hogy épp a mintareptér AMS szaladt bele ennyire a késbe.
A bili a csomagkezelők múlt heti sztrájkjával borult, az már sok órás sorokat és törléseket okozott, de az extrém hosszú várakozások azóta is maradtak, rendszeresen több óra az átjutás a biztonsági ellenőrzésen is. Most Hollandiában ünnepi időszak van, amikor különösen sokan kelnek útra, ez tette be végképp a kaput.
A reptér szerint idegesítő, de szükséges lépés azt kérni, hogy a légitársaságok tartsák távol az utasokat. Konkrétan azt kérik, hogy a következő hétre ne adjanak el új jegyet amszterdami járatra. A budapesti járatokon mindenesetre ezt nem tartják be, a KLM-nél és az easyJetnél is lehet foglalni a következő napokra. Mondjuk jogos kérdés, hogy egy hibázó magáncég ilyen egyszerűen áttolhatja-e az ordas buktát egy másikra. Miért is vállaljon még nagyobb veszteséget önként a légitársaság? Arról ugyanis nincs hír, hogy a reptér felajánlott volna valamiféle kompenzációt nekik.
Csak annyi biztos, hogy érdemes komolyabb késésekkel számolni, Schipolról indulva pedig több órával korábban ajánlatos kiérni a reptérre. Aki pedig még választhat, repüljön inkább Eindhovenbe, vagy onnan.