Két új járatot is indít Budapestről a Ryanair és mindkettőnél egy már meglévő, vagy éppen szünetelő Wizz Air-útvonalra hajt rá az ír légitársaság. Ez nekünk, utasoknak csak jó, hiszen erőteljes árversenyre lehet számítani. Az egyik úti cél különösen izgalmas, ez Szardínia. A másik Varsó. E mellett több útvonalon van kis sűrítés is, vélhetően az ukrán útvonalakon felszabaduló gépeknek kerestek új fordulókat.
Szardíniának több reptere is van, amelyik fogad nagy gépeket, köztük Alghero és Cagliari. A szigetre már jár az ír cég, Cagliariba van járat egész évre, jövő hét keddtől azonban a Ryanair Alghero repterére is megy heti kétszer. Egyelőre filléresek a jegyek. A Wizz Air szokás szerint csak nyártól repül Szardíniára, ráadásul csak Algheróba. Ezzel együtt érdekes lesz a két ultra csatája. Amíg a Wizz volt az útvonalon az egyeduralkodó, elképesztő áron is el tudta adni a jegyeket, ennek azonban innentől vége, mindenképpen lejjebb kell szállítania a jegyárakat. Ez azt jelenti, hogy nekünk utasoknak már csak az a feladatunk, hogy megtervezzük az utat és kész.
A másik új Ryanair-járat, Varsó, ezt heti néggyel repüli májustól a Ryaniar. A Wizz a covid miatt kivette a varsói járatot, és tologatta az újraindulását. Húsvétra most tervezi az újraindítást heti három járattal, de nem sokkal később így már a nyakán lesz a Ryanair.
Lényeges különbség a két járat között, hogy a Wizz a főreptérre repül, a Ryaniar viszont a faluszélre (Modlin). Varsó elfogadható átszállóhely lehet, a Ryanair például Helsinkibe is megy innen olcsón, a Wizz pedig néhány norvég városba. Ez azt jelenti, hogy a szerint érdemes a varsói hoppanást tervezni, hogy onnan mivel mennénk tovább. A két reptér közti közlekedés elég bumlis, nem éri meg a fáradságot az egyikre érkezni és a másikról továbbmenni.