Tragikomikus sztori ment végig az elmúlt napokban a brit sajtón, valóban érdekes kérdés, hogy kinek a sara, ha rossz gépre száll az utas.
A történet röviden: a pár Sevillába akart repülni Stanstedről Ryanairrel, de a Zakintoszra sikerült érkezniük. Annyira fogalmuk nem volt semmiről, hogy még leszálláskor se vették észre, hogy hol vannak, a taxisofőr közölte velük, hogy ez nem Sevilla, hanem Görögország. Amikor visszamentek a terminálba reklamálni, kiröhögték őket. De kaptak egy visszaútra szóló jegyet a következő gépre, amely négy nap múlva ment. (Hamarabb is lett volna átszállással, de azt nem vállalták.) Berágtak, hogy csak egy éjszaka szállást fizetett nekik a Ryanair.
A cikk részletesen felsorolja, hogy mekkorát buktak azon, hogy a szállásuk kuka lett Sevillában, meg hogy befizettek egy csomó programra is előzetesen. Ez alapvetően nem szerencsés, mindenből lemondhatót kell foglalni, ugyanakkor van olyan, hogy a tapasztalatlan utasoknak ajándékba foglal más (esetünkben a pár fia), akkor nyilván sokkal egyszerűbb az előre fizetés.
A Ryanair azt válaszolta, hogy az utas felelőssége, hogy megtalálja a helyes gépet. Még azt is leírják kissé pökhendi módon, hogy ki van írva a kapunál a célállomás, azt kell megnézni. Ami nyilván igaz, de ettől még nem húzhatja ki a felelősség alól magát a Ryanair. Hogyan juthattak át görög járatnál a beszállítókapun a rossz beszállókártyával? Miért nem tűnt fel senkinek, hogy kettővel többen vannak a gépen a kelleténél? Ezt elvileg figyelik, többször is láttunk olyat, hogy nem stimmelt a létszám és próbálták megtalálni, hogy miért.
A légitársaságoknak kell hülyebiztosra fejleszteniük a procedúráikat, tehát a felelősség minimum közös. Ilyen esetekben jó lenne, ha a szolgáltató nem átkenné teljesen a felelősséget, hanem elnézést kérne és kompenzálna.