Miközben az összeomlás szélén áll a légiipar, a légitársaságok pedig azon agyalnak, hogyan vágják vissza nem csak a költségeiket, de a flottájukat is, a Wizz Air vezérigazgatója továbbra is igen optimista és lehetőségként tekint a válságra. Noha egyre egyértelműbb, hogy nagyon lassú lesz a visszatérés a korábbi szintekre, a Wizz ezt arra akarja kihasználni, hogy a gyengék helyére benyomuljon.
Erről a Bloomberg hírügynökségnek beszélt Váradi József, amit a március közepi Index-interjújával érdemes összevetni. Utóbbiban még egyértelműen alulbecsülte a járványt és hatásait, még azt várta, hogy a hiszti után májusban megfordul a kereslet és júniusra eléri a normális szintet. Ez már az interjú megjelenésekor is hurráoptimistának tűnt, pár nappal később pedig teljesen irreálisnak. Most arra számít, hogy idén a kapacitás 80 százalékát tudják visszaállítani.
Maradj naprakész, értesülj elsőként.
Ez óriási különbség, de stratégiát illetően nem oszt, nem szoroz: a terv változatlanul az, hogy marad a gyors növekedés. A cég pénzügyi helyzete kiváló, akár másfél évig is kitartanak lefagyott állapotban, miközben a légitársaságoknak átlag két hónapjuk van addig, amíg kifutnak a készpénzből. A dolgozók bére a felére csökkent, a menedzsment ingyen dolgozik, nulla közeli szinten havi 90 millió eurót égetnek, de még ez is lecsökken 70-re, miközben 1,5 milliárd euró a tartalék.
Az idénre várt 15 gépet átveszik, nem próbálják őket visszamondani és a továbbiakkal is ez a terv.