Hosszú idő után először tartott újra Budapesten sajtótájékoztatót a Ryanair, pár újdonság is elhangzott a sok ismert infó mellett.
A Ryanair a megszokott trükkel jelentett be új útvonalakat a nyári menetrendi időszakra, amelyek nem is újak, mert egy kivételével mind működik már tavaly október vége óta. Persze tavaly nyárhoz viszonyítva újak. Az egyetlen valóban újról, Stockholmról örömmel beszámoltunk már a múlt héten.
Két új géppel nyolcra nő a pesti bázis, ez alapból egy érdektelen információ, lehet sok útvonalat kinti bázisokról is repülni. Az már érdekesebb, hogy a két gép Boeing 737-MAX lesz. Vagy ahogy a Ryanair próbálja brandelni a balesetek miatt másfél évre kivont, ezért jó nagy késéssel hadrendbe állt modellt, 737 Gamechanger. Ezen több utas fér el, halkabb, környezetbarátabb, satöbbi. Nemrég repültünk vele mi is, az élményről hamarosan külön cikkben számolunk be.
Rákérdeztünk, hogy amit ma látunk, az a végleges nyári menetrend-e, úgy tűnik, hogy igen. Arra a kérdésre, hogy rekord sok helyre repül már a Ryanair Budapestről, de a nagyon népszerű Kanári-szigetekre miért csak heti egy járata van, azt mondta Jason McGuiness kereskedelmi igazgató, hogy a téli menetrend bejelentésekor lesz érdemes figyelni.
Néhány érdekes diát is vetítettek, az ő adataik szerint így néznek ki az átlagjegyárak a három nagy fapadosnál:
Ryanair 37 euró, Wizz 43 euró, easyJet 59 euró.
Sejtésünk szerint a Wizznél klubos ár nélkül számolnak, ha ezt is figyelembe vesszük, akkor hasonló ár jöhet ki a liláknál is.
Arra is rákérdeztünk, hogy miért lett hirtelen nagyobb a Wizznél a Ryanair Budapesten? Látványosan átengedték a lilák a piacvezető pozit azzal, hogy sokkal jobban visszavágták a járatszámot, mint az írek. Erre annyit mondott a Ryanair-vezető, hogy a covid-leállásokban ők végig készenlétben vannak, nem bocsátottak el embereket se, hogy ha javul a helyzet, nő a kereslet, azonnal újra tudjanak indulni.
Mindenesetre március végéig már biztosan nagyobb marad a Ryanair, a menetrendváltásig viszont a Wizz is elég jól újraindulhat, áprilisban már kicsi lehet a Ryanair előnye jelen állás szerint.
A covid-szabályokról annyit tudtunk meg, hogy a kötelező maszkviselés annak ellenére egy darabig, de nyár végéig tuti marad a Ryanairnél, hogy egyre több ország számolja fel az összes korlátozást és nyit ki teljesen.