Új szolgáltatást vezet be a Wizz Air, a célcsoportot azok jelentik, akik nem csak feladnak csomagot, de aggódnak is miatta.
Potom 2,5 euróba kerül az, hogy ha 96 óránál hosszabb ideig marad le az utastól a csomagja, akkor automatikusan kap a júzer a kezébe 300 eurót. Az újabb kiegészítő szolgáltatást a feladott csomag bejelölésekor ajánlja fel a foglalási rendszer.
Természetesen a csomagok késésekor érvényes eddigi szabályok is megmaradnak, ennél az új szolgáltatásnál az a lényeg, hogy nem kell hozzá semmi adminisztráció, ha nincs csomag, megy a pénz. Természetesen rendkívül ritkán fordul elő olyan, hogy 4 napot késsen egy csomag, de a Wizz ügyesen csinál önmagának előnyt abból, hogy az utasok emlékezetében még élénken él a tavalyi káosz. Akkor valóban hegyekben álltak az elhagyott, pontosabban a személyzet hiányában nem elszállított csomagok a reptereken, de idén semmi ilyen probléma nincs.
Ezzel tehát az esetek 99,9 százalékában az lesz, hogy a légitársaság kap egy kis pluszt bevételt, de nem kell térítenie semmit.
Korábban volt késési biztosítás is a Wizznél, 10 euróért lehetett befizetni arra, hogy ha a gép késik 1 órát, akkor 100 eurót kapunk vissza. Természetesen addig volt elérhető ez a szolgáltatás, amíg az esetek bőven kevesebb, mint 10 százalékában késett a gép annyit, hogy fizetni kelljen. Amint jött a késős tavalyi időszak, csendben kivezették ezt a szolgáltatást.
Az új, csomagos biztosításszerűség is nyilván addig lesz elérhető, amíg el nem kezd újra nőni az elhagyott/ellopott/sokat késő poggyászok aránya.