Miközben a Ryanair vezére hetvenhatodszor ismételte el a héten, hogy emelkednek a jegyárak és vége a 10 eurós jegyek korszakának, a tények azt mutatják, hogy picivel 10 euró felett rengeteg jegy közül lehet válogatni, sőt olyan útvonalak is vannak, ahol lényegében ők fizetnek azért, hogy elvigyenek. Olcsóbb ugyanis a jegy, mint amennyi utasadót a légitársaság a magyar indulások után köteles befizetni.
Varsó-külsőre 2879 forintért is van jegy két dátumra, de a hamarosan megszűnő Torino és Krakkó mellett a megmaradó Göteborgba is olcsóbb a jegy (3669 forint) több dátumra is, mint az utasadó (3900 forint). (Persze ahhoz képest drágulás, hogy most júniusban utasadó adó előtt még 5 euróért mentünk Torinóba.) 12-13 euróért van újabb hét elérhető város Londontól Velencén át Párizs-felsőig, 15-20 euróért pedig a hálózat nagy részére van már jegy.
A Wizz Airnél az útvonalak nagy részén él a 15 eurós, vagy 40 eurós klubos minimumár. A többség 15 eurós és hegyekben állnak a jegyek ennyiért, de például Barcelonát továbbra is a 40-esben tartják. Ahogy Gatwicket is, miközben Luton 15 eurós. Ennél már csak az volt érthetetlenebb, hogy Göteborgnál miért ragaszkodtak a 40 euróhoz sokáig, most látjuk az eredményt. Nyilván annyira senki se foglalt, hogy most pánikszerűen leárazták 10-re. Tehát a Wizznél is visszatért egy 10 eurós útvonal a rengeteg 15 eurós mellé.
A tények tehát azt mutatják, hogy a legeslegolcsóbb jegyek esetében a hangsúly valóban eltolódott kissé felfelé a 10 eurós körtől, de 15-ért hatalmas hegyekben állnak a jegyek őszre mindkét ultra fapados szolgáltatónál. Nem ezen fog múlni tehát, hogy utazunk-e.