A pénteki brutál emelés után nem nyúlt a Wizz az áraihoz, egyre biztosabb tehát, hogy rengeteg jegy árát tartósan emelte meg és fixálta a korábbinál jóval magasabb szinten.
Ezért jobban megnéztük az árazás rendszerét és azt látjuk, hogy a dinamikus árazás időszakát visszaszorították augusztus végéig, tehát mindössze másfél hónapra. Utána meghatároztak egy minimumárat minden útvonalra, lényegében két kategóriába sorolva azokat. Az elsőnél az alapár 24,99 euró (klubtagoknak 14,99), a másodiknál viszont 49,99 (klubos ár 39,99). A 24,99-esről már akciós felhívást is küldtek.
Az eddig is nagyon olcsó útvonalak most is az első kategóriában vannak, ezeknél nem látványos a drágulás, az eddigi 10 (ritkán 5) helyett indulnak 15 euróról az árak. De az útvonalak többsége a 40-50-es kategóriába került, olyanok is, amelyekre eddig rendszeresen voltak 10-20 eurós ajánlatok. Például az összes brit útvonal ilyen Londontól Edinburgh-ig, az olaszok között van egyik és másik is, és a svédeknél is hasonló a helyzet: Stockholm-alsó mellett az eddig kifejezetten olcsó Göteborg is 40-50 eurós lett, Malmö viszont az olcsóbb kategóriába esik. Párizs, Larnaka és az összes görög sziget persze a drágább, még az utolsó kifelé menő, majdnem üresen közlekedő, eddig mindig 10 eurós nyaralójáratok is.
Érdekes, hogy augusztusra egy csomó jegy olcsóbb ennél, aztán szeptember 1-től az útvonalak nagy részénél életbe lép a fix minimumár. És tart örökké, amíg csak árulják a jegyeket, 2023 márciusig. Kivételek azonban vannak, van ahol csak októberben, vagy decemberben megy fel az ár a fix szintre. Drágább ennél lehet a csúcsidőszakokban, olcsóbb úgy tűnik nem. Tehát a ma elérhető jegyek nagy többsége egységesen 40-50 euróra lett beállítva.
Olyan, mintha egy új revenue menedzser érkezett volna, aki szétcsapta az eddigi árazási rendszert és szabad kezet kapott ahhoz, hogy nagyobb bevételt generáljon. Így próbálja. Majd meglátjuk, mekkora sikerrel. Abban látványos a közeledés a Ryanair árazási rendszeréhez, hogy náluk már régóta a közeli két hónapra voltak általában alapáron (5-10 euró) jegyek, most is augusztus végéig tart náluk a 10 eurós időszak, szeptember 1-től 15 euró még Bergamo is.
Az új árazási rendszer természetesen a teljes hálózaton működik, nem magyarspecifikus, tehát semmi köze az átlagban jelentős emelésnek az új magyar utasadóhoz. Úgy tűnik, vége annak, hogy két-három hónappal az utazás előtt a legtöbb célra nagyon lemennek az árak és akkor lehet csemegézni a filléres ajánlatok között.
Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy ha a magasabb kategóriába sorolt útvonalaknál az eddigi megszokotthoz képest dupla-tripla áron próbálkoznak, hogyan tudják tölteni a gépeket. Vajon lesznek legalább ezentúl is 15-20 százalékos leárazások? Meg még az a kérdés, hogy ha nem jön be a dolog és nem veszik meg drágán a népek a jegyeket, akkor last minute viszik le az árakat, vagy inkább becsukják az útvonalat és újakkal próbálkoznak.