Miközben itthon tele a sajtó azzal, hogy gyorsan ránk tör a negyedik hullám és valószínűleg nem ússzuk meg korlátozások nélkül, a légitársaságok újabb útvonalakat indítanak télre . A Ryanair vezetője a múlt héten azt mondta, télre erősek a foglaltsági mutatók, de csak alacsony árak mellett tudják tölteni a gépeket. A Wizz most újabb útvonalak újraindítását jelentette be.
Mindez azért érdekes, mert egy átlagos békeévben az a jellemző, hogy télre ritkulnak a járatok. Most pedig a delta variáns árnyékában elindítanak a téli menetrendváltáskor olyan útvonalakat, amelyeket nyárra nem vállaltak be. Ez egyértelműen azt jelzi, hogy kifelé jön Európa a koronaválságból, az utazók nem paráznak a deltától, télre elég jók már most a foglaltsági mutatók.
Újrainduló útvonalak tehát: Budapestről London-Gatwick, Oslo, Odessza, Debrecenből pedig Moszkva és Tel-Aviv. Ezeket jelentették be, így jó kérdés, hogy mi az ábra azokkal, amelyekről nem szól a bejelentés és szintén a menetrendváltástól benne vannak a menetrendben: ilyen például Bologna, Szófia és Szkopje. Ha tuti indulnának, biztos mondták volna, így ezek valószínűleg mennek újra a kukába, vagy esetleg még nem született róluk döntés.
Lényeg a lényeg, hogy a covid előtti budapesti útvonalak döntő többsége így már újraindul mindkét ultra fapadosnál, de nagy részüket ritkábban repülik, mint korábban. A Wizz lassabban, óvatosabban nyitott és most jut el a korábbi szintje közelébe, a Ryanair pedig már egy csomó új útvonalat is bejelentett, miközben pár régit kidobott.
Az utazási igények bármikor hirtelen megváltozhatnak, de most úgy tűnik, hogy ha nincs gyors romlás a járványhelyzetben, akkor a következő néhány hónapra stabil maradhat a menetrend, kevés törlés várható.