Végleg lehúzza a rolót a Malév GH, azaz a Wizz Air földi kiszolgálója. Mivel több száz munkavállaló és tetemes ki nem fizetett adósság marad a cég után, nem mondanánk, hogy ez remek hír. Utas szempontból azonban nagy kesergésre nincs okunk, kevés annyira kellemetlen dolog van, mint a Wizz csomagszabálya és annak betartatása. Arról egyelőre nincs hír, hogy a földi kiszolgálást ki fogja csinálni ezután.
A Wizz különösen szigorúan veszi a csomagok méricskélését, ami egy szempontból érthető – egy rakás pénzt beszednek. Ez önmagában nem baj. A fapados cégek egyre inkább a kiegészítő bevételekre koncentrálnak: azaz a jegyár mellett a priority, extra lábhely, feladott poggyász díjára és persze a büntetések révén befolyt pénzre.
Az utasok szemében azonban ez sok esetben aljas és kicsinyes kötözködést jelentett. És csak a budapesti Wizz járatok esetében. Félreértés ne essék, aki egy versenyzongorát szeretne felvinni kis kézipoggyász gyanánt, az fizessen. De a keretből egy centire kilógó táska miatt csuklóztatni az utast nem elegáns. Arról nem beszélve, hogy – saját tapasztalat – esetenként minősíthetetlen hangnemben beszéltek a földi kiszolgálók az utasokkal.
Mindazonáltal a centizgetés csak Budapesten volt jellemző. Sok helyen egyáltalán nem foglalkoztak azzal, hogy az ingyen felvihető táska belefér-e a kis kutyaólnyi lyukba, de láttunk már kemény arcokat Londonban. De ott sem egy centin vitatkoztak, hanem kábé egy fél disznón.
Maradj naprakész, értesülj elsőként.
Mindez azért fontos, mert az új partner várhatóan egy nemzetközi multi lesz. Más cég nincs a piacon, amelyik megfelelő kapacitással bírna. Márpedig egy globális szinten működő vállalat aligha kezdi el agresszívan és nemtelen módon kinyomni az utasból a büntetést egy centire kilógó táskarész miatt. Vagyis arra lehet számítani, hogy a szigorú ellenőrzés megmarad, a Wizz csomagszabálya nem változik, a szívózás viszont talán a múlté.