Nem kell bedőlni az állandó riogatásnak, hogy égbe szálltak a repjegyárak, nem lehet olcsón utazni, ízelítőül néhány olyan város, ahova valóban most is 10 eurós jegyek érhetőek el Budapestről. Több is van, ez csak szubjektív válogatás. Wizz Airről van szó, klubos ár, a Ryanairnél 15-17 euró a budapesti indulóár a legtöbb útvonalra.
Milánó
A verseny jellemzően lenyomja az árakat, itt is ezt látjuk. A Ryanair beáll a Wizz mellé Malpensára, rögtön hegyekben állnak a Wizznél a 10 eurós jegyek. Ráadásul nem csak tavaszra, de egészen augusztusig minden hónapban van jópár, a nyári szünetre is lehet már olcsó kiruccanást tervezni, akármerre is induljunk a milánói fő reptérről.
Stockholm
A svéd fővárosnál az elmúlt időszak újdonsága, hogy a Ryanair után a Wizz is átköltöztette a járatai egy részét a fő reptér Arlandára Nyköpingből (Skavsta), elég sok járat üzemel, így csak alacsony árakkal tudják tölteni őket. De itt már csak havonta pár járat van 10 euróért, az utolsó június 1-én. 15-20 eurósból van bőven mindkét szolgáltatónál.
London
Májusra van több 10 eurós jegy Lutonba, Gatwickre 15 az alja. Utána már inkább a 15-20 euró jellemző, kivéve persze hazafelé a csütörtök-pénteket, kifelé pedig a vasárnap-hétfői csúcsot. Bécsből Gatwickre van rengeteg 10 eurós jegy
Tirana
Sokan idegenkednek tőle, de Albánia megér egy látogatást, sőt többet is, a fővárosba pedig szintén az nyomta le az árakat, hogy a Ryanair beáll a Wizz mellé.
Róma
Májusra és júniusra több, júliusra és augusztusra egy-egy napra ad a rendszer 10 eurós jegyet, de ebből következik, hogy lesznek még újabbak is nyárra.
A 10 eurós ajánlat nyilván extrém olcsó és nem túl sok útvonalra él, de a 15-20 eurós kategóriában mindkét szolgáltató kínál jegyeket az útvonalak több mint felére, tehát mintegy 30 úticélra. Most már lejöttek az árak június elejére is, a látványos ugrás a hónap közepétől van, az iskolai szünetre a nyaralóútvonalakra továbbra is nagyon drágák a jegyek. Ezek várhatóan a következő hetekben indulnak el lefelé, majd beszámolunk róla konkrét úticélokkal.