Régóta rohan a Ryanair a Wizz Air után Budapesten és most úgy fest, hogy idén nyáron több útvonalat fog kínálni versenytársánál.
A kínált útvonalak számát tekintve a Ryanair eddig csak egy nagyon rövid időre érte utol a Wizzt, tavaly tavasszal, amikor gyorsabban állt fel a covid után, a Wizz lassabban építette vissza a kapacitásait. Nyárra azonban a Wizz visszajött és néhány útonallal több szerepelt a kínálatában, mint a Ryanairnek.
Most viszont fordul a kocka, a Wizz idén nyárra egyetlen új európai útvonalat se hoz be, csak cserélte Edinburgh-t Glasgow-ra. Európán túl is két egyiptomi útvonal jelenti az újdonságot, közben idén már nincs Castellon, összesen 60 útvonala lesz a cégnek a jelenleg elérhető menetrend szerint nyáron.
A Ryanairnél viszont megmaradnak eddig csak télen repült útvonalak (Lanzarote és Sevilla) és jönnek új egész évesek (Birmingham, Alicante, Milánó-Malpensa) és van egy új nyári is, Szkiatosz. A legújabbról, Faróról még nem tudjuk, hogy egész éves lesz-e, mindenesetre nyáron indul. Közben úgy tűnt, hogy pár útvonalat bezárnak, de ez mégse így lett, késve ugyan, de ezek mind megjelentek a menetrendben, utoljára még Modlin (Varsó-felső) is.
Tavaly nyárhoz képest csak Poznan hiányzik, ez így már összesen 63 útvonal, most először fordulhat tehát elő, hogy a nyári csúcsban a Ryanairnek több útvonala lesz Budapestről, mint a Wizznek. Persze ha a teljes magyar piacot nézzük és beszámoljuk a Wizz Debrecenből repült útvonalait is, akkor a lilák még mindig nagyobbak, de ettől még elég látványos, hogy mennyire visszafogja magát a Wizz és a tavalyi leállás után csendben fejlesztget a Ryanair.