A csomagdíjak gyors emelkedése sokakat terelt az ingyenes kis kézipoggyászos utazás felé, közben egyre kevésbé szoktak szívózni a méregetéssel a légitársaságok. Most viszont újra kereteztettek minket tisztességgel, ráadásul a legmeglepőbb helyeken és légitársaságnál.
Emlékezetes, hogy a covid előtti időszakban a Ryanair és a Wizz földi kiszolgálói is sokszor pöccre végigméricskélték a csomagokat és 0,00000000000001 milliméter túllépésért is büntettek keményen. Ferihegyen a Wizz egy komplett mérőbázist is épített.
Ennek aztán vége lett, az elmúlt években szinte mindig az volt a módi, hogy a ránézésre is egyértelműen túlméretes cuccokat kivették-mérték-büntették, de az ülés alá láthatóan beférőkkel, pár centi túllógással jellemzően nem szórakoztak. Olyannal többször találkoztunk, hogy a kicsi, de keményfedeles gurulósokat kipécézték, de az ugyanakkora puha hátizsákokkal nem foglalkoztak.
Mi lassan öt éve ugyanazokkal a Cabin Zero hátizsákokkal repülünk és csapatszinten több mint 200 utazás során se kezdték méricskélni, látták, hogy ha kell, bele tudjuk nyomorítani a rekeszbe. Egyetlen kivétel volt (Ryanair Skiathoson), de ott láthatóan valami bemutatót tartottak az összes szabály maximális betartatásából és mindent mértek, még a legkisebb hátizsákot is berakatták.
A lényeg tehát, hogy mindig úgy pakolunk, hogy legyen annyi tartalék, hogy megfeleljünk az előírásnak. Aztán ha útközben valamennyivel még kitömjük, bővíthető a hátizsák befogadóképessége.
Most viszont London-Gatwick repterén az Easyjet kapusai kikaptak és végig is nézték, ahogy belepasszítjuk a cuccot a rekeszbe. Igaz, a több ugyanolyan zsák közül csak kettőt. Gatwick az Easyjet fő bázisa, úgy tűnik, itt kimondottan odafigyelnek a dologra – gondoltuk, de aztán visszafelé Akureyriben ugyanez. A pici izlandi reptéren mindenkinek a csekkinnél kell beszállókártyát kérnie, nem megy az online becsekkolás. Így több ideje van az alkalmazottnak lemeóznia a csomagokat.
Nyilván nem lehet messzemenő tanulságokat leszűrni ebből az esetből, de korábbi Easyjetes útjainkon is komolyabb méricskélési hajlandóságot láttunk, mint ami manapság az ultráknál jellemző. De a lényeg ugyanaz: tartsuk be a mérethatárt és akkor nem lehet baj. Ha meg nem tartjuk, akkor tudjuk, hogy kockáztattunk és ha nem jön be, akkor tök jogosan büntetnek meg a reptéren.