Sikerült családilag beleszaladnunk egy Ryanair-sztrájkba, járat törölve, ami után fizethetnek szépen kártalanítást. Bár ők láthatólag nem így gondolják.
Igazából a törlési értesítő az, ami kicsit felháborító, mert úgy fogalmaznak benne, mintha az utas semmire se lenne jogosult. Íme a gyönyörű kulcsmondat, amely laikusként kimeríti a fogyasztó tudatos félrevezetése tényállást.
Due to industrial action by pilot unions in Belgium, which is entirely beyond our control, a small number of our flights have been affected.
Nem kevés járatot töröltek, hanem 28 százalékot, 17 ezer utast szívatva meg. De nem is az a lényeg, hanem hogy a saját pilótáik sztrájkja miatt törölnek, ez pedig egyértelműen nem vis maior, igenis tehetnek róla, tehát jár az uniós szabályok értelmében az érintett utasoknak a kártalanítás. Meglátjuk, kifizetik-e, természetesen beszámolunk róla.
A szabály tehát, hogy egyértelmű legyen: ha a légitársaság alkalmazottainak sztrájkja miatt törölnek, jár a pénz. Ha külsősök, leggyakrabban a légiirányítók nem hajlandók dolgozni, akkor nem jár.
Ez a mostani és az előző sztrájk és törlés budapesti járatot nem érintett, mert hétvégére esett és Brüsszel-alsóra szombaton és vasárnap is pesti bázisú gép repül. Hétfőn és pénteken adja ki a járatot a kinti bázis, ezeken a napokon lehetnek törlések, ha továbbra se bírnak megegyezni a pilótáikkal, akik újra beszüntetik a munkát.