Úgy esett, hogy napon belüli átszállással mentünk Göteborgba, majd onnan tovább, és ha már így alakult, akkor a reggeli Ryanair járatot választottunk, hogy körül tudjunk nézni a városban, ne csak a reptéren savanyodjunk órákat. Átestünk a határellenőrzésen, a csomagokat leraktuk a reptéren, így kényelmesen tudtunk mozogni egész nap. Egy napijeggyel jöttünk-mentünk.
Terv
Fél tíztől fél hétig volt időnk a városban, ami elég sok mindenre elég, de azért így is csak egy ízelítő volt ez Göteborgból. Mivel egészen csodás időt fogtunk ki – tizenöt fok, napsütés, miközben itthon ömlött az eső – ezért a város környékén elterülő szigetvilágban akartunk kalandozni. A két szigetcsoportra két külön út kijutni. Az egyik északon terül el, Hönö, Fotö, Öckerö és a többiek, a másik délen, Köpstadsö, Strysö és társaik.
A terv az volt, hogy teszünk egy kört északon, aztán gyorsan legurulunk délre, ott sétálunk, majd szaladunk a reptérre. Jó kis terv volt. A komp negyedóránként megy az északi szigetekre, viszonylag gyorsan át is ér. Hönőben van a kikötő, mi egy kisebb kör után maradtunk itt. A szigetek között is van busz, ezzel simán be lehet járni a környéket, hiszen kis hidak kötik össze a szigeteket. Nagyon kellemes, csendes és barátságos környék, ritkásan elhelyezkedő házakkal, tágas kikötőkkel, kishajókkal, csónakokkal. A kilátóból pedig remek panoráma nyílik a környékre.
Tény
Nem akartunk sietni, hiszen ki kellett használni a kellemes svéd tavaszt – májusig tuti nem lesz újra ilyen jó idő – aztán addig tököltünk Hönőn, míg az utolsó kompot értük el, amellyel reálisan még elérhettük a Köpstadsö felé induló másik hajót a másik kikötőben. De a két kikötő között még busz+másik busz+villamos segítségével kellett utazni közel egy órát.
Ebből aztán egy nagy rohanás lett, a villamos késett pár percet, plusz még néhány száz métert menni kellett tőle a hajóállomásig. A tervezett hajót hajót nem értük el, az orrunk előtt farolt ki. Sebaj, két perccel később indult egy másik hajó is más szigetekre, ugorjunk fel arra, aztán majd a fedélzeten újratervezünk. Két hajó állt egymás mellett, a száma stimmelt, futás, ugrás, megvan.
Egy probléma volt: ez a hajó az ellentétes irányba indult. Onnan jött, ahova menni akartunk, naponta kétszer a szigetvilágból érkezve tovább megy a belvárosba is. Az egyiket kifogtuk. Mivel már nem volt időnk arra, hogy újrázzunk, maradt a B-terv, vagyis laza slattyogás a belvárosban, egy kis kávézás a da Matteo lánc egyik kellemes kis egységében. Több helyen írták, hogy ezekben mérik a legjobb kávét a városban, valóban kiváló.
A déli szigeteket nagyon sajnáltuk, hogy kimaradtak. Ezeken a szigeteken nincs autóforgalom, gyalog, vagy bringával lehet kalandozni ott. A hajók ezekre már jóval ritkábban mennek, nagyjából óránként Legközelebb ott kezdünk.
Göteborgban a napijegy mindenre jó, a kompra, illetve hajóra is a szigetekre. Ezek mind az A zónában vannak. Ha a reptérről is a napjeggyel akarunk bemenni, akkor AB zónás napijegyet vehetünk, de ekkor át kell szállni a ki- és beúton Landvetter városkában. A reptérről 15-30 percenként megy a helyi busz Lendvetterbe, onnan Göteborg központba 10-15 percenként. A közvetlen reptéri busz drágább, de gyorsabb, van Flixbus is olcsóbban (7 euró), de ritkán jár. Érdemes a helyi közlekedési vállalat appját (Vasttraffik to go) letölteni, abban megvenni kényelmesen a napijegyet is. Amikor felszállunk a járművekre, simán a telefonról leolvastatjuk a napijegy kódját.