Igencsak borús előrejelzést adott 2023-ra a budapesti reptér: az utasadó miatti törlések és az egyre rosszabb gazdasági helyzet miatt 100 milliárd forint feletti bevételi kiesés várható a turizmusban.
Eddig azzal számolt a reptér, hogy jövőre sikerül elérni a covid előtti, tehát 2019-es forgalmat. Már ez sem lett volna kimagasló teljesítmény, az ügyesebbek már idén meghaladták, de legalábbis szorosan megközelítették a 2019-es utasszámot. Főleg, ahol nagy a részarányuk az ultrafapadosoknak, akik már jócskán felette vannak a covid előtti év teljesítményüknek. Nálunk nagyon magas a részarányuk, mégis rosszul szerepel a piacunk.
A Budapest Airport mai közleménye szerint már nem várható az, hogy elérjék jövőre a covid előtti szintet, kétmillióval vágták vissza a várható utasszámot. Ez kemény, több mint 10 százalékos csökkentés. Ennek egyik oka az utasadó, amire sokan már eddig is törlésekkel reagáltak. Ezt eddig is tudtuk, írtuk mi is, tankönyvi reakció volt, de nyilván van súlya annak, ha a reptér közli nyíltan ezt. Attól, hogy csak a Ryanair kritizálta nyíltan a költségnövelő adót, rajta kívül is sokan szüntettek meg járatokat, illetve útvonalakat. Csak nem álltak bele nyíltan a döntéshozók fikázásába.
A másik ok, amire hivatkoznak, az infláció és a lassuló gazdaság. Ez valahol érthető, de közben a gyenge forint olcsóbbá teszi Budapestet a külföldi turisták számára, ami egy pozitívum lehetne. De úgy tűnik, ennél sokkal többet számít, hogy a magyarok kevesebbet utaznak majd és a kínálat is csökken a kevesebb járat, kisebb kapacitás miatt.