Próbálkoznak, tesznek ellene, de a számok magukért beszélnek: tavaly is a Wizz Air járatainál mérték a legtöbb késést az Egyesült Királyságban.
Teljes publikus európai lista nincs, de a derék britek nagyon komolyan veszik az ilyen statisztikákat, az ottani légügyi hatóság rendszeresen közli az országból induló, vagy oda érkező járatok adatiból készülő összesítéseket.
Emlékezetes, hogy két éve nyáron a Wizz Air túlságosan kifeszítetten, kevés tartalékkal üzemelt, ezért a covid utáni visszapattanásban a külső hatások (főleg a munkaerőhiány a reptereken) is őt viselték meg a legjobban, brutálisan rossz volt a késési és a törlési rátája is 2022-ben. Utána változtattak a fordulókon, több lett a ráhagyás, bejelentették, hogy egy csomó pénzt fektetnek a működés javításába, de a tavalyi adatokat összesítő friss lista alapján ez is kevésnek bizonyult, mégis maradtak a késős lista élén.
De legalább a teljesített járatok aránya visszatért a normális szintre, nem volt sok törlés.
Egy átlagos Wizz-járat több mint fél óra késéssel indult tavaly, ez elég rosszul hangzik. A Wizz mögött a legrosszabbak további listája így néz ki: Turkish Airlines, Tui, Air India és csak eztán az első fapados, a Pegazus.
A Wizz a fordulóidejét 40 percre emelte, miközben a Ryanairnél ma is él a 25 perc – persze a Wizz nagyobb gépekkel repül, nem teljesen fair az összehasonlítás. De laikus utasként is feltűnő, hogy sokkal gyorsabban fordítanak meg szinte mindenhol egy Ryanair-gépet, mint egy Wizzt. Egy érkező Ryanair-gépről leszállnak az utasok és öt perc múlva általában már mennek fel az újak, a Wizznél látványosan sokkal tovább kell várni, mire fel lehet szállni a gépre. Cserébe nyilván tisztábbak is a gépei, de ez a késési statisztikában nem látszik.