Várjuk, hogy az Abu-Dzabiban felszabadult kapacitásokból jusson Budapestre is, de egyelőre nem ebbe az irányba mozog a Wizz Air, Pozsonyig kell menni hiánypótló útvonalakért.
Ahogy arról korábban írtunk, egyetlen új útvonalként Torinót hozták be az elmúlt hetekben, de közben többet is leállítanak minimum télre, vagy végleg. Az egyenleg negatív, de még ezzel is verik útvonalszámban télen a Ryanairt.
Bejelentették viszont, hogy az eddig hanyagolt Pozsonyban beszállnak a versenybe. Az egy szál londoni útvonal mellett az elmúlt években nem volt semmijük a szlovák fővárosban, ehhez képest most két gépes bázist hoznak létre és lesz összesen 17 útvonaluk.
Ezek közül azokra térünk most ki, amelyek Budapestről nem elérhetőek közvetlenül, vagy csak drágán. Összesen öt ilyen van.
Lameziát hajdanán réges rég repülte egy rövid ideig a Wizz Ferihegyről, az olasz csizma rüsztje kiváló úticél: szegény, elhanyagolt, de nagyon szép tájakat és kisvárosokat találunk errefelé. Könnyű átcsúszni Szicíliába is Messinánál.
Nis tudomásunk szerint sose volt még Budapestről, talán vendégmunkásforgalom itt a motiváció a Wizznek. Plovdiv is hasonló lehet, a másik új bolgár cél, Várna viszont nyaralóhely is, illetve a környékén számos nyaralótelep van a tengerparton. A Budapestről általában drága Burgasz mellett lehet jó belépő a bolgár tengerpartra, ha jövő nyáron is megy majd a járat.
Oslo számunkra a legérdekesebb új útvonal Pozsonyból. Budapestről kétszer is próbálta és zárta be a Wizz és Bécsből sincs oda fapados. Osló-alsóra, Torpra repülte a Ryanair, de tavaly bezárta. A Norwegian persze repüli Pestről, de ritkán 50 euró alatt, inkább 70-90 a jellemző, vagy még drágább. Erre lesznek most Pozsonyból 20 eurós jegyek. Ezért már megérheti a pozsonyi indulás, különösan a Budapesttől nyugatra élőknek. A menetrend is alkalmas erre, napközben mennek kifelé a járatok, tömegközlekedve is könnyű odaérni, visszafelé este 7-es az érkezés Pozsonyba.














