Változtatott a Wizz Air a törléssel kapcsolatos szabályozáson valamikor január végén. Azért vagyunk kicsit bizonytalanok, mert nem kísérte a változást előzetes bejelentés vagy fanfár és csak saját tapasztalatunk alapján lőttük be a január végét. A módosítások egy elemét, ez a jegyár-visszatérítés, most ugyanakkor kiemelte a légitársaság, és közleményben számolt be a jó hírekről.
Mert ne legyünk igazságtalanok, a hír valóban jó. A tavaly májusban elindított automatizált pénzvisszafizetési rendszer immár képes arra, hogy az esetek 95 százalékában egy héten belül visszafizesse a törölt járatok árát. A korábbi agyrémhez képest, amikor könyörögni és kuncsogorgni kellett azért, ami vitán felül visszajárt, ez valóban nagy fejlődés minden irónia nélkül. Ráadásul nem is nagy divat gyorsan visszautalni a jegyárat.
Nem is csoda, hogy ezt megpromózta a Wizz. A helyzet tehát az, hogy ha most törlik egy járatunkat, és kérjük a jegy árának visszatérítését, akkor ez jó eséllyel pikkpakk meglesz. Kár, hogy a mese másik részét már nem tette közzé ekkora lelkesedéssel a légitáraság. A helyzet ugyanis az, hogy miközben az egyik oldalon enyhítést vezetett be a cég – egy hét alatt megjön a visszatérítés – addig a másik oldalon szigorított.
Ha ugyanis nem a jegyár-visszatérítés mellett döntünk, hanem a jegyet szeretnénk más időpontra áttenni, akkor a korábbi 60 nap helyett már csak 30 nappal rakhatjuk arréb. Ez meglehetősen komoly szűkítés, hiszen a megszokotthoz képest felére esett a mozgástér. Ez normál ügymenetben még csak-csak elmegy, de most, amikor a járvány miatt jóval rugalmasabban kell nekiállni utazást szervezni, nem épp utasbarát lépés. Főleg, hogy továbbra is a Wizz az egyetlen légitársaság, amelynek nem módosíthatóak ingyen a jegyei alapból.