Elég sok útvonal újraindítását tervezik a hónap végi nyári menetrendváltástól az ultra fapadosok. Meglepődnénk, ha nem törölnének még ezek közül. De mivel már három héten belül vagyunk, érdemes végigfutni, hogy mi van a csőben.
A jelenlegi felállás: 5 működő útvonal a Wizznél (London, Eindhoven, Stockholm, Dubaj, Párizs) ami Tenerife most pénteki belépésével 6-ra nő. A Ryanairnél csak London és Dublin él most.
Idén a szokásos március végi átállás épp húsvét elé esik, az ünnepek idején pedig a szokottnál nagyobb a forgalom. Persze ebben a vírushelyzetben ez is csak mérsékelt különbséget okoz. Mindenesetre a Wizznél több törlési forduló után a következők maradtak még állva a hónap végétől: Brüsszel-alsó, Tel-Aviv, Berlin, Dortmund, Milánó, Barcelona, Malaga, Bázel, Malmö, Göteborg. (Tel-Aviv már most indult volna, utolsó pillanatban törölték, de ez hatósági korlátozás miatt történt, külföldiek továbbra sem utazhatnak be az országba.)
A Ryanair ritkábban töröl, de akkor egyszerre és nagyot. Az elmúlt hetekben mindenesetre nem ritkította az április menetrendjét. Ha ez így marad, akkor ezek indulhatnak újra március végén: Barcelona, Bari, Berlin, Brüsszel-alsó, Koppenhága, Edinburgh, Harkov, Manchester, Marseille, Bergamo, Nápoly, Prága, Róma, Tel-Aviv.
Látva a listát még jobban meglepődnénk, ha ezek mind újraindulnának a Ryanairnél. A Wizz például semmi britet nem vállal Londonon túl május közepéig, amikor megnyitják az utazás lehetőségét a briteknek. Az ukrán vendégmunkásokra építő Harkov határzár mellett? Fura.
Azt még jó tudni, hogy ami el is indul, többnyire heti 1-2 járatot fog csak jelenteni. Biztonsággal tervezni inkább júniustól érdemes, addigra valószínűleg mindenki be tudja oltatni magát Magyarországon, aki akarja. Ez a karantén kiesése miatt növeli majd az utazási igényt, ami könnyebben töltött gépeket, biztosabb menetrendet eredményezhet.
Fun fact: ha mindkét cég újraindítja azt, amit most a menetrendben ígér, a hónap végétől pont ugyanannyi működő útvonaluk (16) lesz Budapestről, kiegyenlítődik a jelenlegi 4 útvonalnyi különbség.