Bécsbe utazott a Ryanair vezére, hogy bejelentsen új útvonalakat és hogy fikázza a konkurenciát. Michael O’Leary szavait mindig kellő távolságtartással érdemes kezelni, hogy finoman fogalmazzunk. Most sincs másképp.
A fő bejelentés az volt, hogy jövő nyárra 9 új útvonalat indítanak, összesen 90-et fognak repülni. Letesznek 5 új gépet a bázisra, így 19-cel várják a 2022-es nyarat.
Csakhogy amit bejelentettek újként, azok mind régiek. Olyanok, amelyeket elvitt a covid és folyamatosan tologatták az újraindulásukat. Többségük most ősszel újraindul, de mivel nyáron még szüneteltek, most bejelentik nagy újdonságként jövő nyárra. Régi Ryanair-trükk, már a járvány előtt is folyamatosan játszottak ezzel.
Ami valóban érdekes lehet az utasnak, az az, hogy két érdekes városban is a Ryanair a fapados reptérről a fő légikikötőre vált. Stockholmnál Skavstáról Arlandára költözik már most október végén, Velencét pedig Treviso helyett Marco Polóval indítja újra márciustól.
A jövő nyári járatok egyébként nevetségesen drágák, nem lehet velük tervezni, majd megint nyilván 2-3 hónappal indulás előtt lesznek jóárasítva.
O’Leary jó szokásához híven keményen fikázta a versenytársakat, az Austrian szerinte el is tűnhet, a Wizz pedig kivonul a bécsi bázisról. Tény, hogy a Wizz jócskán visszavágta a bécsi kapacitásait és értelmetlen versenyekbe kevésbé megy bele. De semmi jele annak, hogy ne venné komolyan Bécset, több mint 60 útvonalat hirdet jövő nyárra. Szerintünk O’Leary simán blöffölt, illetve a vágyait öntötte szavakba.