Új téli útvonalaival a Wizz Air egyelőre elég egyértelműen lenyomja a magyar piaci versenyben a Ryanairt. Ha a Ryanair nem akar beletörődni abba, hogy visszaadta a piacvezető pozíciót, neki is új útvonalakkal kell előrukkolnia.
Emlékezetes, hogy az idén nyári kínálatuk alapján mindkét cég piacvezetőnek kommunikálta magát. Azt persze csak utólag látjuk, hogy ki szállított több utast, de a kínált útvonalak számában lényegében döntetlen volt az eredmény és a felkínált ülőhelyek számában is nagyon közel voltak egymáshoz.
Most a Wizz frissítette a téli menetrendjét és elég szép számot produkál: sose kínáltak még 61 útvonalat télre Budapestről. Ha a teljes magyar piacot nézzük, ehhez jön még két megmaradó debreceni útvonal, miközben a Ryanair eddig megállt 52-nél. Náluk a téli menetrendjük bemutatása óta annyi a változás, hogy mégse áll le Malpensa, ez már benne van az 52-ben. De tavalyhoz hasonlóan leáll Göteborg, East Midlands és Bournemouth is.
A Ryanair be szokott jelenteni új útvonalakat a menetrendi időszak kezdete előtt két-három hónappal is, tehát ilyen még jöhet a következő hetekben. Főleg, hogy többször is azt ígérték, hogy ha eltörlik az utasadót, akkor azonnal bővítenek, de eddig semmi. Ha így marad, egyértelműen a Wizz lesz a nagyobb.
Ami a jegyárakat illeti, a Ryanair nemrég megjelent tőzsdei gyorsjelentédéből kiderült, hogy a várakozásaikkal ellentétben csak csökkentett átlagár mellett tudták tölteni a gépeket és erre számítanak az év hátralevő részében is. Több lesz tehát az olcsó jegy, mint tavaly, ez az utasnak kiváló hír.
Frissítés: bekerült a menetrendbe egy ötödik új járat is, Salernóba, erről külön cikkben is megemlékezünk majd. Wizz-Ryanair tehát 62-52.