Az ultrafapadosokra igazán jellemző, hogy amin lehet spórolnak és sokszor a jogosan járó kártérítéseket is elég nehéz behajtani rajtuk. Most ehhez képest egy igazi csodáról számolunk be: Bulgáriában a Wizz akkor is kiperkált szerény 50 eurós kártérítést az utasoknak, amikor nem feltétlenül köteles.
A történet röviden annyi, hogy a rossz időjárás miatt múlt péntek este a Frankfurt alsó – Szófia járat nem tudott időben elindulni. Az repülőgépben várakozó utasokat folyamatosan hitegették, hogy meg kell várni a hóeltakarító gépeket, a jégtelenítést és hasonlók. Aztán éjfél körül lejárt a Wizz-alkalmazottak munkaideje, de a lepukkadt világvégereptér Hahnról is hazament a földi személyzet nagy része.
A kapitány ekkor azt ígérte, hogy megpróbálják őket elszállásolni hotelekben, ez azonban nem sikerült, mivel nem tudták megszervezni, hogy az utasok leszálljanak a gépről. Meg hát nincs is ott semmi a környéken. Így aztán egészen szombat reggelig a gépben dekkoltak, utána ücsöröghettek az ultrafapados reptéren, amiről még a Ryanair is elmenekült.
Éjjel az is fokozta a drámát a gépen, hogy elfogyott az enni és innivaló. Ami szintén érthető, nem egy teljes gép etetésére készültek, pótolni meg a világ végén éjnek évadján nyilván nem lehet. Végül majdnem egy teljes nap késéssel értek haza.
Az egészből természetesen nagy botrány lett és az összes bolgár tévé és internetes portál vezető hírként számolt be róla. Az utasok vadul szitkozódtak és perrel fenyegetőztek, ahogy az ilyenkor lenni szokott. De ettől még papíron nem jár kártérítés az utasoknak, hiszen a hosszú késést időjárási probléma okozta, tipikus vis maior. A többi hiányosságért meg nem jár pénz.
A Wizz Air egy darabig nem reagált, de végül az őket kiszolgáló helyi PR-ügynökségen keresztül elnézést kértek az utasoktól a kellemetlenségekért. E mellé felajánlották, hogy minden utas Wizz Air számláján jóváírnak 50 euró kreditet. Ez egy átlagos Wizz-jegy áránál picivel több.
Tanulság: minél nagyobb a médiavisszhangja egy-egy fennakadásnak, amiben jól megszívták az utasok, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a PR-katasztrófát tompítandó a zsebébe nyúl a légitársaság.