Kegyetlen üzenetet kapott a Wizz Air Hániából Budapestre tartó járatának néhány utasa vasárnap reggel: a légitársaság közölte, hogy nem férnek fel a két város között közlekedő idei utolsó járatra.
A bejelentés szerint előre nem látható karbantartás miatt kisebb gépet kellett a járatra beállítaniuk a tervezettnél, ezért tagadják meg a beszállást. Az utasokat leghamarabb két nappal később és a sziget másik feléről induló járattal tudják elszállítani.
Egy ilyen eset nyilván alapból orbitális ráfázás, de annak, aki épp ráér, akár kellemes ingyenes nyaraláshosszabbítás is tud lenni. Akit halaszthatatlan program, vagy akár csak a gyerekek várnak otthon, teljesen máshogy reagál, mint aki sehova se sietne és egy laptopról eldolgozgat a távolból is. Esetünkben a légitársaság kénytelen fizetni a keddi gépig a szállást, az étkezést és a transzfert a szállásokra, valamint Hániából Heraklionba. De ő maga semmit se intéz, elküldte a Wizz a levelet, oszt oldd meg magad.
Az utas előfinanszíroz, de utólag a költségeit kifizeti a légitársaság. Noha a megtagadott beszállást bejelentő levélben egy szó sincs erről, az utasnak egyértelműen jár a 250 eurós kártalanítás is.
Azt jó lenne tudni, hogy mi alapján döntötte el a Wizz, hogy kit visz haza és kit hagy Krétán. Megtagadott beszállás esetén általában a reptéren derül ki, hogy túlfoglalták a gépet és ilyenkor önként jelentkezőket keresnek arra, hogy ott maradjon és felmarkolja a pénzt. Ekkor legalább van önkéntesség és az jelentkezik, aki tényleg ráér. De itt néhány órával indulás előtt a cég maga döntötte el, hogy szerinte ki ér rá nagyon Krétán maradni. Ez egyrészt nagyon nem fair, de legalább a kipécézettek nem bumliztak ki feleslegesen a reptérre.