Keményen beleáll a Ryanaiar a balhézó utasokba, az üzenet egyértelmű: az utolsó fillérededet is elbukhatod, ha randalírozol.
Ügyesen felépített kommunikációs hadműveletben van a cég. Először azt jelentették be, hogy leverik az általa okozott kárt azon az utason, akinek a repülés közbeni balhéja miatt egy járatnak le kellett szállnia. A kitérő reptéren aztán lejárt a személyzet munkaideje, az ebből fakadó összes plusz költséget be akarják hajtani az utason, összesen 15 ezer eurós a sztori, ami a jelenlegi kiváló forintárfolyam mellett már több mint 6 millió forint.
Aztán egy következő sajtóközleményben részletezték is, hogy miből jött össze a behajtani próbált összeg. Jogilag azért egy része biztos necces, egy egy-két órás kitérő miatt nem kellett volna lejárnia a személyzet munkaidejének. Ilyen egészségügyi vészhelyzet, vagy időjárás miatt is elő szokott fordulni. Ezt tehát a bíróság majd eldönti, hogy teljes egészében megáll-e a követelés (például, hogy a pótszemélyzet költségét, valamint az összes utas szállásköltségét rá lehet-e verni a balhés arcra), de az üzenet egyértelmű.
Nem tudjuk, hogy hasonló esetekben eddig mennyire mentek rá a pereskedésre, itt most egyértelműen az elrettentés a cél: ha hülye vagy, így járhatsz. Ezek a közlemények illeszkednek a Ryanair alkoholfogyasztás elleni kampányába, azt szeretnék elérni, hogy korlátozzák a reptereken az értékesítést. A ravasz részegeket ugyanis csak a beszállításnál lehetne kiszűrni, de erre pár másodperce van a személyzetnek, ott könnyen átcsúsznak sokan. Meg eleve később is előjöhet a reptéren elfogyasztott alkohol hatása, a levegőben hatványozottan.
Az utasbalhék miatti kényszerleszállások száma lassan nő, a költsége nagy, egyetérthetünk a Ryanairrel, hogy az utasok érdeke is, hogy a kevés rendbontót kiszűrjük. Mindenkinek tönkre vágja az útitervét az, aki miatt a gépnek kitérőre kell mennie.