A cég részvényárára is ható botrány van Angliában, a brit légügyi hatóság (CAA) elmarasztalta a Wizz Airt azért, mert nagy arányban nem fizeti ki az utasoknak járó visszatérítéseket és kártérítéseket.
A hatóság komoly aggodalmát fejezi ki a Wizz Air eljárása miatt, a brit sajtó pedig nagy terjedelemben foglalkozik a sztorival. Ez biztos nem a legjobb út arra, hogy egy légitársaság a bizalmat növelje maga iránt.
Nekünk természetesen semmi új nincs a történetben, mi is számos esetről tudunk, amikor nem fizetnek a törlések után, vagy csak hosszú hónapok múltán. Angliában azonban ezt komolyabban veszik. A CAA kiemeli, hogy a Wizz Airnél többször magasabb az aránya a nem fizetésnek, mint a többi légitársaságnál. A nagy számban beérkezett fizetési felszólítások tekintélyes része is kifizetetlen marad.
A CAA szerint az ilyen jellegű panaszok száma a Wizznél egymillió utasra vetítve 811, az Easyjetnél 245, a Ryanairnél 235, a British Airwaysnél 166.
A CAA jelzi azt is, hogy a Wizz Air elnézést kér és azt ígéri, hogy próbálja még karácsony előtt rendezni a helyzetet. De azt is hozzáteszik, hogy továbbra is figyelemmel kísérik a helyzetet és további intézkedéseket hoznak, ha a Wizz cserbenhagyja utasait.
A Wizz közleménye a nyári fennakadások miatti rendkívül sok késéssel és törléssel magyarázza a fizetési kérelmek lassú feldolgozását. Ezekről mindig elmondják, hogy rajtuk kívül álló okok miatt jött össze, ami momentán csak részben igaz. Állításuk szerint a kérelmek 91 százalékát már feldolgozták és megduplázták az ügyfélszolgálat létszámát, hogy a lemaradást behozzák.
Úgy tűnik tehát, hogy a cég trehánysága eljutott egy olyan szintre, ahol már a hatóság is bekeményített és ennek már van olyan hatása, hogy változtassanak a hozzáállásukon. Kíváncsian várjuk a további fejleményeket.