A menetrendmódosításokkal kapcsolatos légitársasági gyakorlat általában tiszta és világos, de a csavar, amit ide is sikerült bevinnie a Ryanairnek, kimeríti a szemétség fogalmát. Az üzenet az utasnak: annyira megnehezítjük a visszatérítés és az átfoglalás lehetőségét, hogy jobban jársz, ha nem ugrálsz, elfogadod az új indulási időpontot.
Változó, hogy kinél mekkora időpontmódosulásnál jár a választási lehetőség az átfoglalás és a teljes vissztérítés között. A Ryanairnél ez több óra, de mi most beleestünk. Túlságosan nem lepődtünk meg, a bécsi kavarás kapcsán írtunk is arról, hogy erre készülhetnek az utasok. Nekünk egy Rodosz-Bécs járat került át délutánról délelőttre. Az egyedüli érv, amely mellette szólt az ugyanaznap ugyannyiért jegyet kínáló Wizzel szemben, pont a későbbi időpont volt. Így már rögtön a Wizz ajánlata a jobb, mert nem húz le kötelező ülőhelyfoglalási díjjal a gyerek mellé ülő felnőttre.
Maradj naprakész, értesülj elsőként.
De ez egyéni szocprobléma. Ami viszont sokaknak kellemetlen lehet, hogy most már mindkét választható lehetőséggel szívatják az utast. Aki visszatérítést kér, annak nem utalnak, csak a ha lecseng a járvány, erről írtunk. De most már átfoglalni se engednek másik járatra online, egyszerűen. Levelük szerint ez már csak az ügyfélszolgálaton keresztül lehetséges. Amit köztudottan kifejezetten nehéz elérni. Néhány nappal korábban, egy törölt járatunknál még működött a szokásos online önkiszolgáló átfoglalás, reméljük, hogy csak menetrendváltozás esetén változtattak.
A cél egyértelmű: abba az irányba terelik az utast, hogy ne éljen a variálási jogával. Nem tudunk más légitársaságról, aki ennyire megnehezítené az utas dolgát az átfoglalásra. A többi olcsó jegyes légitársaságnál ez továbbra is pöpecül működik online.