Okosutas
Bízz magadban, utazz okosan
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast
KORONAVÍRUS GY.I.K
No Result
View All Result
Okosutas
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast
KORONAVÍRUS GY.I.K
No Result
View All Result
Okosutas
2023.02.13.

Dubaj, Abu-Dzabi, őskáosz – itt vannak a legfontosabb praktikus információk

okosutas okosutas

Idén Abu-Dzabi jóval olcsóbban volt elérhető, mint Dubaj, megjártuk mindkettőt, itt vannak a legfontosabb tudnivalók a városi közlekedésről.

Taxival mi elvből csak végszükség esetén megyünk, meg szeretünk is a helyiekkel együtt tömegközlekedni. Ezt most is kimaxoltuk.

Abu-Dzabiban kizárólag előre feltöltős kártyával (Hafilat) lehet használni a városi buszokat (metró még nincs, de már épül). A városban lényegében mindenhol és mindenért lehet kártyával fizetni, kivéve azért, ami kézenfekvő lenne. Így a Hafilat feltöltőautomatákban sem lehetett, csak készpénzzel. A nagyobb gépeken volt kártyás lehetőség, de csak elméleti, mert nem működött egyiken se.

A reptéren egy automatát találtunk, only cash. Mehettünk kivenni készpénzt ATM-ből, szerencsére kezelési költség nélkül működött, tehát például Revoluttal többször kisebb összegeket is felvehetünk ingyen. Utána még váltani is kellett, mert a Hafilat automata vissza se adott és nem akartunk 100 dirhammal tölteni, azt egy fél élet lenne leutazni.

A reptérről fél óránként mennek a buszok a központba (felváltva A1 és A2, a végén, a városközpontban eltérő útvonalon). Hatalmas tömeg volt, két buszra se fértünk fel, már épp alternatív megoldáson gondolkodtunk, amikor betettek egy extra járatot. Ez azért elég gáz szolgáltatás. Ezért kifelé inkább átszállva két külön busszal mentünk (175, majd az Etihad Airways Centre-től K4). Kintebb laktunk a belvárostól és féltünk, hogy ott már nem férünk fel a belvárosból a reptérre tartó főjáratra, akkor lekéshetjük a gépet.

A városi buszokon általában nem megy a wifi, de akinek van netje, akár sima Google térképpel is könnyen tud buszos utakat tervezni. A látnivalók messze vannak egymástól, a buszok 15-30 percenként járnak és nagyon olcsó a jegy, 2 dirham (kevesebb mint 200 forint). Fel és leszálláskor is le kell csippantani a Hafilat kártyát. Ha fel van töltve, onnan minden tök egyszerű.

Van állítólag ingyenes shuttle busz is a fő látványosságok között, óránként jár, mi nem próbáltuk, nem is láttuk.

Ha átmegyünk Dubajba, a buszállomáson lehet egy pultnál jegyet venni. Kártyával itt se lehet fizetni, az ATM-ben meg a legkisebb címlet 500 dirham volt. Szerencsére a szomszédos pláza bejáratánál van még több ATM, ott ki tudtunk venni 100-at is.

A buszok 20 percenként indulnak, az E100-as busz Dubaj óvárosáig megy, miután megáll a város elején is, az Ibn Battuta metróállomásnál. Az E101-es csak az Ibn Battutáig megy. Akár a Dubai Marinánál kezdünk, vagy a pálmaszigetre megyünk, vagy a Burj Kalifához, itt érdemes leszállni és metróval menni tovább. Csak annak érdemes bemenni az óvárosig busszal, aki pont oda megy és ráér – sok a dugó beljebb.

Új busz az E102-es, Abu-Dzabi reptérről Dubajba. A Wizz állítólagos ingyenbuszának nem láttuk nyomát.

Visszafelé már csak a dubaji feltöltős kártyával lehet felülni a buszra, tehát kell rajta lennie 25 dirhamnak, azt csippantják a felszálláskor. Nincs pénztár, nincs pult, kell a Nol kártya. Ez azért nem akkor probléma, amúgy is ezt használjuk a dubaji metrón, de fontos gondoskodni ennek is a feltöltéséről.

Dubajban a közlekedés a metró miatt sokkal egyszerűbb. Általában sokan vannak rajta, de 20 dirhamos napijegy helyett 40-ért gold class napijegyet is vehetünk. A Gold class a szerelvények nyugati oldalán van, a keleti végén a női szekció található. A Gold Class kényelmesebb, de az is általában tele van, ott is sokszor álltunk, nem egyértelmű, hogy érdemes-e érte kiperkálni a dupla árat. Az mondjuk nagyon jó benne, hogy elöl állunk, a vezető nélküli szerelvényből csúcs a kilátás előre a sok felhőkarcolóra.

A Nol kártyákat bankkártyával is lehet tölteni, minden metróállomáson van több feltöltőautomata. És WC is van minden állomáson – belül, tehát csak utasoknak.

De van azért dilemma a Nol kártyával is, van sima piros papír alapú (Red ticket), erre lehet a napijegyet tenni például, meg az ezüst plasztik (Silver card). Utóbbinak nagyobb az alapdíja, de olcsóbb vele minden utazás, viszont nincs plafon, mint például Londonban. Ha tehát sokat utazgatunk, jobb a piros kártya, rajta a napijeggyel. Árlista itt.

Tavaly még full ingyenes és korlátlan wifi volt a metrón, most már csak napi egy óra egy számról, ahhoz is regelni kell.

A buszra Dubajból Abu-Dzabiba mi Silver carddal szálltunk, ellentmondó híreket olvastunk arról, hogy a pirossal is lehet-e rajta fizetni.

De az egyértelmű, hogy itt is nagy sor volt a buszhoz, legalább fél órát kellett várni a peronon sorban állva és nem a megadott időben indultak a járatok. Kellemetlen, ha kiálljuk a sort és felszálláskor nem működik a kártya, mert nem töltöttünk rá eleget. A menetidő Abu-Dzabi és Ibn Battuta között kb. 1 óra 40 perc. Papíron a buszokon van wifi, nekünk nem működött egyiken se.

Dubajban természetesen a buszokra is jó a Nol kártya, kicsit összevissza járnak, a menetrend nem számít, de előbb-utóbb mindig jön, aminek jönnie kell.

Akinek van olcsó külföldi netcsomagja a szolgáltatójánál, érdemes kihasználni, sokat segít a szervezésben, ha pl. 3 ezer forintért egész nap online tudunk lenni.

 

 

 

MegosztásMegosztás
Cimkék: Abu-DzabiDubajközlekedéspraktikus információk

Ezek is érdekelhetnek

7 kedvenc nyaralóhely, ahova visszavágyunk
Hírek

Három nap alatt szakad le a jegyek ára 30-ról 7 ezerre a Wizz Airnél

2023.03.31.
Egy csúcs kis sziget, amit biciklivel a legjobb körbejárni
Beszámolók

Egy csúcs kis sziget, amit biciklivel a legjobb körbejárni

2023.03.27.
Hírek

Ezt kellett volna posztolnia Majkának, miután jól megszívatta a Ryanair

2023.03.23.
Így lesz hegymászó a gyerekből: irány a Teide
Hírek

Jön két új budapesti útvonal, cserébe megszűnik egy régi a Wizz Airnél

2023.03.21.
Két országban vége a belépési adminisztrációnak
Hírek

Csoda Londonban: végre sokkal gyorsabban és kényelmesebben utazhatunk a Wizz Air repterére

2023.03.18.
Ingyen bemehetünk egy kiváló lounge-ba enni-inni, ha késik a gépünk
Beszámolók

Ingyen bemehetünk egy kiváló lounge-ba enni-inni, ha késik a gépünk

2023.03.14.

Hírek

7 kedvenc nyaralóhely, ahova visszavágyunk

Három nap alatt szakad le a jegyek ára 30-ról 7 ezerre a Wizz Airnél

2023.03.31.

Fura jelenséget tapasztalunk már nem először a Wizz Airnél, pár nap alatt omlik össze a jegyek ára, majd emelkedik akár...

Ezt kellett volna posztolnia Majkának, miután jól megszívatta a Ryanair

2023.03.23.

Miután egy megagigaceleb és megmondóember érintett az ügyben, óriásit megy a sajtóban és a közösségi médiában Majka esete a Ryanairrel....

Így lesz hegymászó a gyerekből: irány a Teide

Jön két új budapesti útvonal, cserébe megszűnik egy régi a Wizz Airnél

2023.03.21.

Új budapesti útvonalakat is bejelentett a Wizz Air a mai sajtótájékoztatóján. Az egyik végül is egy csere, a másik egy...

Két országban vége a belépési adminisztrációnak

Csoda Londonban: végre sokkal gyorsabban és kényelmesebben utazhatunk a Wizz Air repterére

2023.03.18.

Sok év csúszás után végre elkészült az a nyúlfarknyi vasúti bekötés, amellyel az eddiginél gyorsabban és kényelmesebben érhetünk ki a...

Trükkök

Megszűnés előtti utolsó olcsó repülés Portóba – kihagyhatatlan

2023.02.28.

Igen tanulságos ármozgásokat lehet látni sok repjegynél, extrém ármozgásokkal például Portóba, ahova a Wizz-járat megszűnése előtt last minute nagyon olcsó...

Okosutas Top 5 úticél járvány utánra – Madeira

A legtutibb ajánlat: Madeira és Dubaj 40 euróért

2023.02.26.

A durván emelkedő repjegyárak közepette akad még néhány üdítően alacsony árakat tartalmazó ajánlat, például Madeira és Dubaj esetében is. Mondjuk...

Itt a lista a városokról, ahova 10 euróért repülhetünk Budapestről és Debrecenből

2022.12.27.

Akaba mellett számos más célállomást is letett a 10 eurós kategóriába a Wizz Air, íme a lista azokról a városokról,...

Hoppá, beesett néhány olcsó jegy a Kanári-szigetekre

2022.12.19.

A Kanári-szigetekre sajnos kevesebb járat indul Budapestről, mint amennyire lenne igény, ezért ami van, arra jellemzően nincsen olcsó jegy. Most...

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE

Maradj naprakész, értesülj elsőként.

FELIRATKOZOM

HÍREK

Három nap alatt szakad le a jegyek ára 30-ról 7 ezerre a Wizz Airnél

Ezt kellett volna posztolnia Majkának, miután jól megszívatta a Ryanair

Jön két új budapesti útvonal, cserébe megszűnik egy régi a Wizz Airnél

BESZÁMOLÓK

Egy csúcs kis sziget, amit biciklivel a legjobb körbejárni

Ingyen bemehetünk egy kiváló lounge-ba enni-inni, ha késik a gépünk

Megújult a reptéri burzsujváró, de minek?

ALAPINFÓK

Jegyvadászat

Csomagszabályok

Útközben

TRÜKKÖK

Megszűnés előtti utolsó olcsó repülés Portóba – kihagyhatatlan

A legtutibb ajánlat: Madeira és Dubaj 40 euróért

Itt a lista a városokról, ahova 10 euróért repülhetünk Budapestről és Debrecenből

ALAPADATOK

  • Rólunk
  • Hirdetőknek
  • Kapcsolat
  • Adatvédelem
  • Süti szabályzat

© 2020 Okosutas Kft.
IT solutions by DOTMEDIA

No Result
View All Result
  • Hírek
  • Beszámolók
  • Alapinfók
    • Aranyszabályok
    • Csomag
    • Útközben
    • Jegyvadászat
    • Ha megszívtad
  • Trükkök
  • Podcast