Elvette a 120 %-os visszatérítést a Wizz Air azoktól, akik Wizz-számláról, pontból vásároltak repülőjegyet. Akinek tehát például másodszor is törlik a járatát, vagy módosítják az időpontját, már csak simán a jegyárat kapja vissza, semmi pluszt. Persze akkor, ha az első, pénzes vásárlás után pontos visszatérítést kért és ebből vett új jegyeket.
De a változás azt is jelenti, hogy aki simán Wizz-hitelkártyás költésekből gyűjtögette a pontokat, végre leutazta volna, de törlik a járatát, az is csak a sima jegyárat kapja vissza az eddigi 20 százalékkal növelt érték helyett.
A júliustól életbe lépett módosításról idemásoljuk a szabályzat vonatkozó részét.
Amennyiben a Wizz Air olyan járatot töröl, amely kifizetése részben vagy egészben a WIZZ-számlán rendelkezésre álló WIZZ-pontokból történt, abban az esetben az Utas visszakapja
legalább azt az összeget, amelyet a WIZZ-pontokból fizetett. A Wizz Air saját mérlegelése szerint
fenntartja a jogot, hogy járattörlés esetén nagyobb összeg visszatérítéséről döntsön, mint
amennyit az Utas fizetett a repülőjegyért és a Wizz Airtől vásárolt egyéb szolgáltatásokért (ha
vannak ilyenek). A döntés a repülőjegy teljes összegére és az Utas által a Wizz Airtől
megvásárolt szolgáltatásokra, valamint a WIZZ-pontokkal fizetett vagy csak a pénzben fizetett
részre is vonatkozhat.
Azt mondják tehát, hogy a 100 százalék visszajár (ne vicceljünk már, még jó!), de a többiről majd ők mérlegelnek, hogy adják-e. A hozzánk érkező levelek alapján nem csak mi, senki más se kapott eddig többet a 100 százaléknál. Egy olvasónk viszont jelezte, hogy rájuk telefonált és az ügyfélszolgálat szó nélkül hozzácsapta neki a 20 százalékot. Ez aztán a jó rendszer.
Maradj naprakész, értesülj elsőként.
A változásról se mi, se más utasok nem kaptak értesítést, magyarázatot, a szabályzatban turkálva persze meg lehet találni, hogy mi történt. Ez szokásos eljárásrend, nem csak a Wizznél. Az viszont mindenképp aggályos, hogy a törlésről, vagy menetrend-változásról szóló értesítésben sincs semmiféle módosulás. A rendszer simán felajánlja a 120 százalékot, aki pedig ezt választja, erre klikkel, annak 120 százalékként simán a 100-at írják jóvá a Wizz-számláján.
Az lenne a minimum, hogy itt szóljon, hogy figyu, neked csak 100 jár. De ha vered a palávert, lehet több is. És ez alapján válasszál, hogy átfoglalsz, vagy visszatérítést kérsz.
A cikk megjelenése után a Wizz Airtől az alábbi kiegészítést kaptuk. Ez alapján a törlésre esélyes járatokra érkező sok kamufoglalás miatt változtattak.
A Wizz Air, a légitársaságnak több tízezer eurós kárt okozó visszaélések miatt döntött úgy, hogy július elején módosítja a Légi személy- és poggyászfuvarozási üzletszabályzatát. Mint minden más légitársaságot, a COVID-19 miatt, az egyes államok által bevezetett korlátozóintézkedések sok esetben megakadályozták, hogy a Wizz Air számos járatát teljesítse. Bizonyos utasok ezeket a Wizz Air által törölt repülőutakat használták fel arra, hogy a WIZZ pontokból vásárolt jegyeik után 20%-kal több Wizz Air pontot igényeljenek vissza. Július elejétől a pontokból vásárolt repülőjegyek esetében, Wizz Air általi járattörlés után, a jegyvásárláshoz felhasznált pontok 100%-át írja jóvá a légitársaság. Pontokból vásárolt jegyek után járattörlés esetén pénzvisszatérítés nem igényelhető.
Az „utasok” nem jogszerűtlen dolgot tettek, csak kihasználták a rendszerünkben lévő kiskaput. Ezt a kiskaput most becsuktuk.