Újabb tanulságos történet a brit sajtóból: egy 4 éves kisgyereket nem engedett felszállni a gépre a Ryanair, ráadásul meglepetésünkre elismerte a hibát és kártalanítja az érintett családot.
A kis Ben a nagybácsival-nagynénivel, valamint unokatesóival utazott volna meglátogatni a nagymamáját, a problémát az okozta, hogy utólag kellett hozzáadni a család már meglevő foglalásához. Plusz gyerek hozzáadása egy foglaláshoz meglehetősen macerás, a család próbálta megoldani, csak nem sikerült.
Ilyenkor az a szabály (nem csak a Ryanairnél, de a Wizznél és másoknál is), hogy egy új foglalást kell a gyereknek készíteni, de ez csak úgy megy, ha felnőttnek jelöljük. Ezért utána fel kell venni a kapcsolatot a légitársasággal, hogy hozzákössék a gyereket a másik foglaláson szereplő felnőtthöz. Állítólag ezt próbálták telefon intézni ezerszer, de valahogy nem sikerült.
Maradt az, hogy majd a reptéren intézik induláskor. Ott azonban azt mondták, korábban kellett volna, ők már nem tudják megcsinálni. Így aztán a kis Ben nem szállhatott fel a gépre és sírva vett búcsút az uncsitesőktól.
Mi is úgy tudtuk, hogy korábban kell és azt vártuk, hogy a Ryanair azt válaszolja majd, hogy a szabályt be kell tartani. De nem ezt mondják, hanem azt, hogy a kiszolgáló személyzet hibázott, meg kellett volna oldják. Ezt jó tudni. Tehát előbb kell intézni az összekötést és ha ez megvan, akkor lehet becsekkolni.
Ettől függetlenül senkinek se javasolnánk, hogy hasonló helyzetben megvárja a reptéri ügyintézést. Nekünk a Ryanairnél mindig sikerült az összekötést legfeljebb 15 perc várakozással chaten elintézni, amikor így utaztunk. Sajna ha ezt megtettük, akkor se kerülhetjük ki a plusz reptéri sorállást. A rendszer ugyanis ebben a speckó helyzetben nem tud online beszállókártyát adni a gyereknek. Végig kell állni a sort a reptéren a csekkinhez, persze külön költsége ilyenkor a nyomtatott beszkártya kiadásának nincs.