Ilyen se volt még: a bejelentés után egy héttel bezárja egy bázisát a Wizz Air. Az áldozat Doncaster, a cég szerint a reptér nem akarja garantálni a kereskedelmi szerződésükben foglaltakat.
A legbájosabb része a sztorinak, hogy maga a reptér nem tudott semmit az egészről, legalábbis azt közölték, hogy a sajtóból értesültek a Wizz döntéséről.
Az ottani bázis által teljesített összes járat törölve június 10-től, valaki például indul a héten nyaralni, de hazajönni már nem tud, vagy csak teljesen más menetrenddel Londonba. Ez igazán baráti, főleg, hogy nyilván az átutazás költségét se fizetik. A személyzetről azt írják, más brit bázisokon biztosítanak nekik munkát, amivel csökken az azokon levő nyomás.
Elismerik, hogy működési kihívásokkal küzd a cég (“a döntés stabilizálja a működésünket”), de azt nem, hogy belsővel. Légiirányításnál és a reptereken levő munkaerőhiányról írnak, de akkor van itt egy logikai bukfenc. Ezen ugyanis nem segít, ha több lesz a Wizz-alkalmazott, ugyanúgy késni fognak a gépek.
A külső bázisokról berepülő járatok maradnak, ezek jellemzően a kelet-európai vendégmunkásjáratok. Magyar útvonal már egy ideje nincs, Budapestről és Debrecenből is megszűnt a doncasteri összeköttetés.
Természetesen nem tudhatjuk, hogy mit kavart be a reptér, mit nem tudnak biztosítani. De azt jól mutatja ez az eset, hogy milyen gyorsan reagál a cég, ha a működése nem tud olyan lenni, mint ahogy tervezte. Az új magyar utasadó is pontosan ilyen hatással jár, hirtelen durván megemeli a cég költségeit. Meglepő lenne, hogy ha megjelenik a pontos szabályozás ezzel kapcsolatban, ne vágná vissza a magyarországi működését is a Wizz és a Ryanair.