Kevés olyan utasbarát juttatás, kedvezmény, illetve szolgáltatás maradt az elmúlt időszakra a Wizz Airnél, amelyet más nem ad a piacon, sajnos ezek közül is megszűnt a talán legfontosabb. Már nem adnak 120 százalékos visszatérítést, ha az utas nem pénzben, hanem Wizz pontban kéri azt a törölt, vagy módosított járatok után.
Ez a 120 százalékos lehetőség azóta működött, amióta létezik Wizz-számla Wizz pontokkal, tehát sok-sok éve. Amikor az utasnak nagy mértékben módosítják a járatát, vagy törlik azt, az átfoglalás mellett jár a visszatérítés lehetősége. Az a Wizz újítása volt, hogy ha valaki pénzt kér vissza, akkor az eredeti összeget kapja, de ha a Wizz számlájára kéri a jegy árát, akkor ezt megfejelik 20 százalékkal.
A covid idején annyit módosult a szabály, hogy az eleve pontból fizetett jegyek esetében nem járt újabb 20 százalék bónusz, de a készpénzes vásárlásokra megmaradt az utasbarát rendszer. Legutóbbi törlésünknél tűnt fel, hogy már nem szerepel a választható lehetőségek között a 120 százalékos opció, tehát akár cash-ben, akár pontban kérjük a visszatérítést, a 100 százalék érvényes.
A Wizz oldalán is kikerült a szabályok közül a 120 százalék, tehát ezt csendben megváltoztatták, kivezették. Mostantól annyi előnye marad a pontban kért visszatérítésnek, hogy gyorsabban jóváíródik, mint ahogy a casht visszautalják.
Ezzel a változással már nem biztos, hogy a Wizz rendszere kedvezőbb az utasnak akkor, ha módosul a járat, vagy törlik azt. A jegy árát természetesen mindenki visszaadja, de az átfoglalásra mindenkinél más a szabály. A Wizznél 14 nappal az eredeti indulás előtti, illetve 30 nappal az utáni időpont közöttre lehet átfoglalni, de csak azonos, vagy hasonló útvonalra. A Ryanairnél 7 napos a limit mindkét irányba, de nincs korlátozás az útvonalakra, bármelyik járatra át lehet iratkozni.