Kiment a Guardian újságírója Lutonba, hogy megkérdezze a Wizz Airrel érkezőket: ugyan miért is utaznak. De a cikkből még két apró, de fontos információ kiderül, illetve megerősítést nyer.
Nyilván az keltette fel a neves lap érdeklődését, hogy a múlt héten megszórta Angliát bejelentésével a Wizz arról, hogy újraindul Lutonból. Senkit nem láttunk a brit sajtóban, aki felfedezte volna, hogy több közép-kelet európai útvonala, köztük a budapesti le se állt a Wizznek, ezek nem újraindultak, csak április utolsó hetében ideiglenesen Gatwickre költöztek.
Ettől az apróságtól függetlenül tényleg érdekes, hogy miközben a Ryanair és az easyJet júliusig, illetve júniusig nem indul el, a Wizz mindent megtesz, hogy repülhessen. Lutonból beindult például Tel-Avivba, Lisszabonba, vagy Tenerifére – mindhárom olyan cél, amelyet repül Budapestről is, de nem most. Nálunk ugyanis eltolta az indulásukat május közepére, vagy júniusra.
Maradj naprakész, értesülj elsőként.
A szófiai géppel érkező és utasok között a legtöbben mezőgazdasági idénymunkára jöttek, az egyik megszólaló pedig sofőr, aki a munkásokat a földekre fuvarozza. Ő azért jön, hogy meg tudjon élni. Beszél egy pszichológushallgató is, aki hazalátogatott Bulgáriába és ott ragadt, de az élete már Angliában van, próbált a lehető leghamarabb visszatérni.
Ez alapján végül is megáll, ha azt mondja a Wizz, hogy azért repül, mert azokat akarja kiszolgálni, akik mindenképp menni akarnak, akinek utazniuk kell. De ők nagyon kevesen vannak, velük csak a veszteségét növeli a cég. Még akkor is, ha a cikkből az derül ki, ez a gép épp majdnem tele volt. Valószínűleg azért, mert ez volt az első járat Lutonba azóta, hogy Bulgáriában feloldották a repülési tiltást a brit járatokra.
De ez alapján legalább megerősítést nyert az, amit a héten írtunk: ha van utas, a Wizz nem hagyja üresen a középső üléseket. A ma közlekedő járatok nagy részén ugyanakkor úgy tudjuk, nagyon kevesen vannak, azokon könnyű betartani a két méter távolságot az utasoktól.
Ami még újdonság a cikkben, hogy megvan a válasz arra a kérdésre, hogy ha már kötelezővé tette a maszkot utasainak a cég, mi van, ha mégsem visznek maguktól. A cég illetékese szerint adnak ők, de csak eleinte. Remélhetőleg lesz mindig mindenkinél, de ez nem egyértelmű. Európa nagy részén már kötelező a zárt terekben, de épp Angliában nem tartják hatékony védőeszköznek, ezért nem is kérik a hordását.
Many passengers and airport staff are choosing to wear masks, but Public Health England (PHE) has advised that the wearing of face masks is not required at this time and in many circumstances it is unlikely to be an effective prevention measure.
Érdekes lesz látni, hogy a Wizz-gépeken adnak pénzért, vagy nem engednek felszállni, ha nincs az utasnál.