Mai magyar sajtóközleményével a Wizz Air az itthoni utasokat is tájékoztatta arról, hogy mi változik az eljárásrendjükben májustól. Ennek nagy részét már megírtuk pár napja, amikor Angliában kommunikáltak: maszk és kesztyű a sztyuvikon, fertőtlenítős kendő az utasoknak, meg a többi elvárható: betartják az elkülönítést, tisztítják és fertőtlenítik a gépeket ezerrel, ilyenek.
Most a maiból, ami újdonság: mindenekelőtt az utasoknak is kötelező lesz a maszkviselés. (Ezt egyre több légitársaság vezeti be, a Lufthansa-csoport is épp ma jelentette be.) A kendőt a gépbe lépéskor adják, nem lesz fedélzeti magazin, hogy azt se tapizza az utas tök feleslegesen.
Csak ajánlják az érintős kártyás fizetést és a reptéri szekunál a gyorsítósávot, meg ahol elérhető, az önkiszolgáló poggyászfeladást. Nem vállalták be tehát a készpénz kitiltását, de a fast tracket se annyira nem értjük, mert ha az emberek sorban álláskor betartják a távolságot, a sima ingyenes sorban is pont ugyanaz a kockázat, mint a fizetős gyorsítóban.
Egy mondatot szó szerint idézünk.
Azokon a járatokon, ahol a töltöttség megengedi, személyzetünk az utasok átültetésével is igyekszik majd elősegíteni a távolságtartást.
Tehát ahol meg nem engedi, ott nem. A foglalási rendszer meg nem változott, lehet egymás mellé venni három helyet. Ezzel a Wizz már ki is hátrált abból, amit a vezérigazgatója két hete mondott: hogy szabadon hagyják a középső üléseket. A teltházas Air France-járat példája alapján sejtettük, hogy ez lesz. Ha van utas, akkor megtöltik a gépet.
Közben a májusi budapesti újraindulásból (a leállást 5 útvonal úszta meg, ezek mennek ma is) tovább fogynak a járatok, most épp Athénnál és Brüsszel-alsónál tolták el az első járatot a hónap közepére. A valóban elindulóknál meg a járatszámot vágják a hónap első felére vadul, Londonba két hete még napi hárommal számoltak, de csak napi egy lesz, ahogy most is van. Gatwick nem indul újra a hónap közepéig. (Most a héten Luton zárva tartása miatt repülnek Gatwickre.)