Az ünnepi forgalom után január közepétől újra szinte teljesen leállnak a fapadosok, alig marad meg járat. A január és a február már biztos kuka és teljesen bizonytalan, hogy mikor kezdődik a felállás.
A Wizz Airnél a decemberi mélyponthoz hasonló minimálhálózat marad. Budapestről Londonba három-négy járat indul hetente, Eindhovenbe kettő, Bázelbe és Stickholmba egy-egy. És ennyi. Februártól a mai menetrend szerint indulhat Abu-Dzabi, de ezt 90%, hogy újra eltolják. A balkániak vannak még benne a menetrendben februárra, ezeknél is az lenne a meglepő, ha valóban elindulnának. Még Párizst tartják benn február közepétől, minden más március elejétől, illetve végétől foglalható most. De ez is nagyon optimista feltételezés.
Ami új és pozitív, hogy Debrecen nem áll le újra, onnan is lesz heti kettő London.
A Ryanair is folyamatosan dobálta ki az útvonalakat, most már csak három budapesti maradt náluk. Dublinba és Edinburgh-ba heti két járat indul, London még bizonytalan. A menetrendben még napi járat van, de folyamatosan ritkítják, ebből se lesz valószínűleg több heti 3-4-nél.
Az easyJet hétvégente küld kétszer gépet Budapestre Bázelből és Genfből. Londonnal ők is szerencsétlenkednek, két hétre megszűnik, de január végére újra van. De ezt senki ne vegye készpénznek.
Ha jól számolunk, ez hetente 7 Wizz-indulás Budapestről, 3 easyJet, a Ryanairnél meg még alakul London, de ők se repülnek valószínűleg többet 8-9 járatnál. Szinte nulla.
Vannak olyan várakozások, hogy az oltással párhuzamosan nyáron gyors lesz a felállás, meglátjuk. M arra számítunk, hogy húsvétig marad a szükségmenetrend és akkor jöhet vissza néhány újabb európai főváros a kínálatba.