Rohamtempóban bővítené Londonban a legénységet a Wizz Air. A négy gépes bázisra száz új légiutaskísérőt keresnek. És mi mással lehetne elcsábítani a szép lányokat, ha nem a jó fizetéssel. Ennek érdekében a Wizz megemelte a brit sztyuvik garantált minimális bérét.
Ezek szerint a mezítlábas légiutaskísérő 18 ezer font helyett évi majdnem 23,5 ezer fontot vihet haza. Havonta ez 1950 font, azaz több mint 840 ezer forint. A rutinos sztyuvik – ez legalább tízhónapos munkavégzést jelent – 26,5, a szeniorok pedig 33,9 ezer fontot vihetnek haza. A szeniorok a fősztyuvik.
A légiutaskísérők bérezése két részből áll. Az egyik az alapbér, a másik, amit összerepül a staff: a felszállásért és a leszállásért kapnak fix összeget, plusz jár jutalék, ha kellő számban adnak el kávét és mogyorót. A fix és a repülős pénz együtt itthon kábé félmilliós fizetést tesz lehetővé, ebből fele-fele a fix és a fel-leszállási pénz. Bruttóban, persze. Ha keveset repülnek, akkor elég karcsú a végeredmény. A fel- és leszállási pénz függ az út hosszától, minél rövidebb az út, annál kevesebb.
Ezek fényében a brit fizu több mint háromszorosa a hazainak. Hogy ez sok vagy kevés, mindenki ítélje meg maga. Az Egyesült Királyságban az átlagbér 3400 euró, Magyarországon 1200, vásárlóerő paritást nézve pedig több mint háromszoros a különbség. E tekintetben tehát a brit sztyuvik nagyjából most értek el oda, ahol a hazai kollégák bére van.